• انتشار: 1399/07/14 - 16:25
  • تعداد بازدید: 1370
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

انتشار دو مجموعه کتاب احکام ویژه دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با اعضای هیات مدیره موسسه خیریه توانبخشی و فرهنگی آوای علم و ایمان مهرورزان از مراحل پایانی چاپ دو مجموعه کتاب احکام دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه خبر داد.

3551.mp3 انتشار دو مجموعه کتاب احکام ویژه دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه

 


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی با اعلام این خبر افزود: در آموزش و پرورش استثنایی کارگروهی برای تولید محتوای الکترونیکی در حوزه پرورشی  تشکیل شده است و تاکنون محتواهای پرورشی زیادی ویژه طیف های مختلف دانش آموزان استثنایی تهیه و در شبکه شاد بارگذاری شده است.


حسینی با بیان اینکه حکمرانی خوب از طریق سازماندهی مشارکت مردم محقق خواهد شد، اظهار داشت: امروزه برای حکمرانی خوب جهت گیری باید به سمت کوچک سازی دولت ها و بزرگ شدن مردم برود و بزرگ شدن مردم از طریق تشکیلات دادن به آنها میسر است.


وی افزود: خدمات دولت ها باید به مردم واگذار شود و هر چه  سازمان های مردم نهاد بیشتر و بزرگتر شوند و امور به آنها واگذار شود، توسعه به مبنای واقعی محقق خواهد شد.


 معاون وزیر با تقدیر از فعالیت های تشکل های مردمی فعال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی  اظهار داشت: کار تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار ارزنده است و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای اسفاده از ظرفیت دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد بسته تحولی توسعه مشارکت ها را تدوین و اجرایی کرده است.


حسینی با تقدیر از موسسه خیریه توانبخشی و فرهنگی آوای علم و ایمان مهرورزان که چند کتاب و یک نرم افزار در حوزه دانش آموزان ناشنوا تولید کرده است، گفت: 16  هزار دانش آموز ناشنوا در کشور داریم  که بخش زیادی از این دانش آموزان، استعدادهای ویژه ای نیز دارند و برای این قشر از دانش آموزان باید محتوای آموزشی مناسب تولید شود.


وی افزود: یکی از برنامه های  بسته تحولی مدرسه انطباقی، نهضت زبان اشاره است که در سال جاری آموزش زبان اشاره به 4 هزار نفر از معلمان، مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی هدف گذاری شده است.


معاون وزیر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل صد مدرسه صد دبیرخانه  اظهار داشت:  در قالب این طرح علاوه بر  ایجاد دبیرخانه همکاری مشترک دستگاه های اجرایی در مدارس ، برخی از مدارس می توانند پایگاه مشترک فعالیت سمن های فعال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی شوند


 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3551
کلمات کلیدی