• انتشار: 1402/10/05 - 00:00
  • تعداد بازدید: 706
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

آغاز برنامه ملی توانمندسازی مدیران مدارس استثنایی

8392.mp3 آغاز برنامه ملی توانمندسازی مدیران مدارس استثنایی

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اولین جلسه برنامه ملی توانمندسازی مدیران مدارس استثنایی سراسر کشور با حضور دکتر طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و تمامی مدیران، معاونان و سرپرستان آموزشی مدارس استثنایی در روز سه شنبه پنجم دی ماه به صورت برخط برگزار شد.

 

دکتر طریفی حسینی در این جلسه ضمن اشاره به اقدامات و برنامه های مهمی که در وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش پرورش استثنایی صورت پذیرفته، به اهداف برنامه ملی توانمندسازی مدیران مدارس استثنایی سراسر کشور پرداخت و گفت: این برنامه با هدف افزایش صلاحیت ها و شایستگی های حرفه ای مدیران و ایفای نقش موثر آنان در فرایند کیفیت بخشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان مهمترین اولویت دولت و وزارت آموزش و پرورش، از طریق کاهش فاصله ستاد و صف با بررسی و تبیین سیاست ها و برنامه های تحولی وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسط مدیران و کارشناسان این سازمان، معرفی مدارس الگو و تجربه گردانی مدیران مدارس و همچنین بررسی و پیگیری موضوعات و مسایل و چالش های جاری مدارس سراسر کشور در ارتباط زنده با مسئولین سازمان انجام می شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین بر مدرسه به عنوان نقطه تلاقی دولت و ملت در فرایند رشد و پیشرفت همه جانبه کشور و کانون تربیتی محله، از مدرسه به عنوان یک سازمان راهبردی و از مدیران مدارس به مثابه مدیران راهبردی کشور یاد کرد و بر بهینه سازی اختیارات و مسئولیت پذیری و پاسخگویی نظام مدیریتی مدرسه تاکید کرد.

وی در ادامه با برشمردن ابعاد مختلف توانمندسازی مدیران به ضرورت شبکه سازی مراکز و مدارس استثنایی و استفاده از ظرفیت های موجود در مدارس برای تبدیل مدرسه به یک سازمان پویا و بالنده و بستری مناسب برای حرکت و ارتقا معلمان در مسیر رشد معلمی اشاره نمود و ضمن یادآوری توانمندسازی مدیران و معلمان به عنوان مهمترین عنصر مورد توجه در آیین نامه مسیر رشد معلمی، خواستار برنامه ریزی جدی مدیران مدارس برای برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی ضمن خدمت تخصصی، موثر و مرتبط با شرایط شغلی معلمان در مراکز و مدارس استثنایی در چارچوب آیین نامه اجرایی مدارس شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت شناخت قوانین و اسناد بالادستی مرتبط با جامعه افراد دارای معلولیت در کنار قوانین و مقررات و اسناد بالادستی آموزش و پرورش و همچنین وظایف و تکالیف قانونی سایر دستگاه ها و شرکای کاری آموزش و پرورش استثنایی خواستار تبدیل موضوعات و مسائل مدارس استثنایی به دغدغه مسئولین استانی و منطقه ای و پیگیری و فعال سازی ظرفیت های قانونی موجود در زیست بوم آموزش و پرورش استثنایی کشور از سوی مدیران مدارس شد.

وی در ادامه از ابلاغ بخشنامه "سیاست ها و ضوابط ساماندهی و کیفیت بخشی آموزش تلفیقی دانش آموزان استثنایی با هوشبهر عادی" به استان ها و مناطق و برنامه ریزی برای اجرای دوره های کیفی توانمندسازی برای معلمان مدارس عادی پذیرای دانش آموزان استثنایی باهوشبهر عادی با استفاده از ظرفیت معلمان مدارس استثنایی سراسر کشور به عنوان مدارس پشتیبانی کننده از مدارس عادی پذیرنده دانش آموزان استثنایی خبر داد.

طریفی حسینی همچنین از آموزش و توانمندسازی تمامی معلمان دارای دانش آموز اتیسم در سطح کشور و بر برنامه ریزی همه جانبه جهت ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی، پرورشی و توانبخشی این دانش آموزان تاکید کرد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 8392
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید