• انتشار: 1401/04/29 - 09:22
  • تعداد بازدید: 910
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
محمدی خبر داد:

آغاز بکار پایگاه های سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان غربی گفت: پایگاه های سنجش استان آذربایجان غربی رسما ارزیابی نو آموزان را آغاز کردند.

6284.mp3 آغاز بکار پایگاه های سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور و به نقل از آذربایجان غربی، مراسم آئین افتتاحیه فعالیت پایگاه های سنجش در مدرسه عرصه تلاش یک ارومیه برگزار و پایگاه های سراسر استان همزمان پذیرش و ارزیابی اولیه و تخصص نو آموزان پایه اول و پیش دبستانی را آغاز کردند .

دکتر عیسی محمدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در همین خصوص اعلام کرد: 48 پایگاه اولیه و تخصصی در استان در زمینه مراقبت های سلامت، ارزیابی شنوایی و ارزیابی گفتار و ارزیابی بینایی و موارد مربوط به حس بینایی و آمادگی تحصیلی توسط عوامل اجرایی در 30 پایگاه نوع الف و 18 پایگاه نوع ب  انجام خواهد گرفت.

وی افزود: اگر نیاز به ارزیابی های تخصصی باشد به پایگاه های تخصصی ارجاع و بصورت رایگان در پایگاه های تخصصی مجدد ارزیابی خواهند شد.  

محمدی با بیان اینکه نیازی به حضور اولیا برای نوبت گیری در پایگاه های سنجش نیست، بیان داشت: این نوبت گیری در مدارس در زمان ثبت نام و از طریق سامانه انجام و به اولیا اطلاع داده خواهد شد.

رئیس اداره استثنایی استان گفت: پیش بینی می کنیم  75 هزار دانش آموز پایه اول و 15 هزار دانش آموز پیش دبستانی مورد ارزیابی های اولیه و تخصصی قرار

گیرند .

شایان ذکر است: مدارک مورد نیاز شناسنامه اولیا و کودک، کارت واکسناسیون ، یک قطعه عکس 3*4 و مبلغ 60 هزار تومان است که در پایگاه از طریق سامانه های متصل به سامانه سنجش و با کارت های بانکی پرداخت خواهد شد .

گفتنی است: پایگاه های سنجش تا پایان شهریور فعالیت داشته و در صورت لزوم تمدید می شود .

 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 6284
کلمات کلیدی
فرهاد  ملوندی

فرهاد ملوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید