• انتشار: 1399/08/21 - 13:34
  • تعداد بازدید: 1650
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغاز دوره ضمن خدمت نهضت بریل آموزی در آموزش وپرورش استثنایی لرستان

به صورت متوالی از هفدهم آبان ماه تاکنون دوره ضمن خدمت ۴۰ ساعته نهضت بریل آموزی با شرکت ۱۴۰ نفر از معلمان و والدین دانش آموزان گروه آسیب دیده بینایی درلرستان درحال برگزاری است

3633.mp3 آغاز دوره ضمن خدمت نهضت بریل آموزی در آموزش وپرورش استثنایی لرستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از اداره روابط عمومی اداره آموزش وپرورش استثنایی لرستان، امیر اسماعیلی رئیس آموزش وپرورش استثنایی لرستان با اشاره به اینکه این دوره در راستای بسته های تحولی برآمده از سند تحول بنیادین بعنوان قانون فرادستی آموزش وپرورش واز دل بسته تحولی مدرسه انطباقی ،یکی از سه بسته واگذارشده به آموزش وپرورش استثنایی کشور هم به اجتماعی شدن وهم فراگیر سازی آموزش این گروه از دانش آموزان کمک شایانی خواهد کرد طراحی ودرحال اجراست.


رییس آموزش وپرورش استثنایی لرستان افزود : درفاز اول نهضت بریل آموزی بناست حدود ۵۰۰ هزار نفر از والدین ومعلمان مرتبط با این گروه از عزیزان آموزش های لازم را ببینند.


اسماعیلی با اعلام اینکه دربعد نرم افزاری علاوه بر نیاز به برگزاری دوره های این چنینی در فضای مجازی به دلیل شرایطی که در زیست بوم کرونا امکان برگزاری دوره های حضوری وجود ندارد و حتما باید تقویت و دنبال شوند  گفت : ضرورت تولید محتوای آموزشی خاص این گروه از دانش آموزان نیز از دغه دغه های آموزش وپرورش استثنایی است که به خوبی دنبال می شود .


وی در ادامه افزود : هرچند بنده به شخصه اعتقاد دارم باید با تولید نرم افزار های آموزشی برای آموزی سطح این گونه آموزش ها را به وسعت جامعه گسترش داد و البته لازم است دربعد سخت افزاری وبا مشارکت سایر دستگاههای درون وبرون سازمانی به صورت جهادی فضای مدارس عادی بعنوان مدارس پذیرای این عزیزان را اصلاح و مناسب‌سازی نمود که خوشبختانه با تدبیر درست ریاست محترم و مجموعه عوامل ستادی سازمان در هر مر کز استان یک مدرسه عادی مناسب سازی شده است یقینا درسال های آینده مدارس بیشتری برای پذیرش گروههای مختلف استثنایی به ویژه آسیب دیدگان بینایی مناسب سازی خواهد شد.


ایشان با تأکید براین که : برای بعضی ها ممکن است که به نظر بریل فقط نقطه هایی کوچک روی سطوح باشد اما این نقطه ها ابزار یادگیری عزیزانی است که جمعیتی حدود ۲۶۰ میلیون نفر از جهان را در برمی گیردو حتما دولت ها موظف به تامین زیرساخت های لازم برای دستیابی این گروه به حقوق شهروندی یکسان می باشند.


اسماعیلی اذعان داشت : یک فرد نابینا با حرکت انگشت روی نقاط می تواند تعیین کند کلمات و جملات ساختار یافته است وبریل یک ابزار ارزشمند برای افراد نابینا است.


این مقام مسئول گفت : باتوجه به اهمیت بریل آموزی برای معلمان وخانواده ها درجهت آموزش دانش آموزان گروه آسیب دیده بینایی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور یک دوره ضمن خدمت ۴۰ ساعته تحت عنوان نهضت بریل آموزی دربستر فضای مجازی را آغاز نموده است که ۱۴۰ نفر از معلمین و والدین دانش آموزان گروه آسیب دیده بینایی لرستانی به مدت ده جلسه ۴ ساعته آن را فراخواهند گرفت که تابه امروز سه جلسه آن برگزار شده است.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی لرستان در پایان خاطر نشان ساخت : اهمیت مشارکت والدین در امر آموزش ویادگیری دانش آموزان برهیچ کسی پوشیده نیست به ویژه در زیست بوم کرونا ویروس نقش والدین درامر آموزش دانش آموزان بیش از پیش پر رنگ تر است .اینجانب ضمن تشکر از همراهی همه ی والدین دانش آموزان مدارس استثنایی استان خواستار یاری و کمک بیشتری می باشم.


 


 

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3633
کلمات کلیدی