• انتشار: 1399/06/05 - 15:00
  • تعداد بازدید: 1380
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دکتر حسینی تاکید کرد؛

آمادگی برای سال تحصیلی، کسب ادراک مشترک سازمانی ‌و تجربه گردانی از اهداف برگزاری جلسات قطبی با روسای ادارات

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با روسای ادارات استثنایی استان های قم، البرز، زنجان، تهران، شهرستان های تهران، قزوین،مازندران و مرکزی، آمادگی برای سال تحصیلی، کسب ادراک مشترک سازمانی ‌و تجربه گردانی را از اهداف برگزاری جلسات قطبی با روسای ادارات دانست

3462.mp3 آمادگی برای سال تحصیلی، کسب ادراک مشترک سازمانی ‌و تجربه گردانی از اهداف برگزاری جلسات قطبی با روسای ادارات

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی در این نشست که در قالب طرح "سابت" برگزار شد ضمن تقدیر از فعالیت آموزش و پرورش استثنایی استان ها اظهار داشت:آمادگی برای سال تحصیلی، رسیدن  به ادراک مشترک از اهداف، سیاست ها و برنامه های سازمانی در راستایسازمان شیشه ای و تجدید حیات شونده، تجربه گردانی  و رسیدن به سازمان بلند مدت و پروسه ای  از اهداف برگزاری جلسات یا روسای ادارات استان ها می باشد.
حسینی یکی از نقایص جامعه را جامعه کوتاه مدت یا جامعه کلنگی دانست و افزود: سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و انسانی سه سرمایه غیر ملموس هستند و نود درصد توسعه جهان وابسته به این سرمایه‌های غیر ملموس است.
‏وی افزود: عدم استفاده از تجارب سرمایه‌های انسانی و گسستگی این تجارب باعث به وجود آمدن جامعه کوتاه مدت و سازمان پروژه‌ای می‌شود.
حسینی گفت: در جامعه کوتاه مدت از نیروی انسانی  که عامل اصلی توسعه است به درستی استفاده نمی‌شود و استفاده از تجربیات منجر به تجدید حیات شوندگی، تحرک، پویایی و توسعه جامعه و سازمان‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه در فرهنگی سیاسی عنصر نفی بر عنصر اثبات چیرگی دارد افزود: در گفت‌وگوها مدام مطالبه گری بجای مسئولیت پذیری وجود دارد اما انسان موفق انسان مسئولیت پذیری است که با زمان است بجای در زمان بودن و خود را محصور گذشته نمی‌کند.
حسینی با بیان مهم ترین رویکردها و نگاه آموزش و پرورش استثنایی  اظهار داشت: توسعه مشارکت و کاهش تمرکز، الکترونیکی کردن خدمات، ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی، مناسب سازی تمام ارکان نظام تعلیم و تربیت، نگاه مهارتی و کاربردی به آموزش ها، ترویج مدارس پذیرا، توانمند سازی معلمان با رویکرد تربیت معلمان چند مهارتی، مداخلات بهنگام طلایی و ایجاد مدارس انطباقی از جمله مهمترین رویکردهای آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری است.
 وی بابیان اینکه سال جاری دشوارترین شرایط را برای پروژه مهر داریم اظهار داشت : ثبت نام به موقع دانش آموزان، اجرای دقیق دستورالعمل بازگشایی مدارس، ثبت و توزیع کتب درسی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اجرای برنامه های ابلاغی بسته های تحولی ، ساماندهی نیروی انسانی و  برگزاری مانور بازگشایی مدارس از جمله مواردی است که باید  در برنامه ریزی های روسای ادارات استان ها مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: هدایت تحصیلی و توسعه متوازن، اطلس شیوه های یادگیری، آمایش سرزمینی دانش آموزانی که به امکانات ارتباطی دسترسی ندارند، آمادگی برای تغییر در  هر یک از شرایط قرمز، زرد و سفید، تولید محتوای آموزشی، برگزاری جلسات کمیته های  پروژه مهر، انتصاب و انتخاب مدیران، آموزش های مدیران و معلمان جهت آشنایی با آموزش های مجازی،  بررسی حضور کادر و معلمان در مدارس، نقل و انتقالات، امتحانات شهریور و ضدعفونی مدارس از دیگر مواردی است که نیازمند رصد و پیگیری روزانه است.
حسینی با تاکید بر اینکه پانزده شهریور فرآیند آموزش و پرورش شروع خواهد شد اظهار داشت: هیچ دانش آموزی نباید از پوشش نظام تعلیم و تربیت خارج باشد و باید برای پوشش تمام دانش آموزان از طریق روش های مختلف  برنامه ریزی کرد.
وی تصریح کرد:  برگزاری مانور بازگشایی مدارس قبل از پانزده شهریور موجب آمادگی مدارس برای بازگشایی خواهد شد و در بازگشایی مدارس دستورالعمل بازگشایی به همراه خلاقیت های مدیریتی چارچوب عمل خواهد بود.
معاون وزیر در ادامه با اشاره به برنامه های سال جاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور کمبود داریم اظهار داشت: در سال جاری از ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز باید کلنگ   ۱۵۰  مدرسه  به زمین زده شود که تاکنون ۸۲‌ مدرسه  از این تعدادکلنگ زنی شده است.
وی افزود: راه اندازی ۱۷ مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان استثنایی، رشد ۸ درصدی پیش دبستانی و ۱۵ درصدی خدمات حمایتی در پیش دبستانی و رشد ۴۵ درصدی خدمات حمایتی در دبستان  در سال جاری هدف‌گذاری شده است.
 وی گفت: راه اندازی ۲۵۰ باشگاه بازنشستگان، ایجاد یک پایگاه دائمی سنجش با اتاق آکوستیک در هر استان، گسترش گارگاه های متوسطه پیش حرفه ای  و حرفه ای،  راه اندازی یک پایگاه جامع آموزش در هر استان،  ساخت ۱۵ سالن ورزشی و ۳۵۰ سالن ورزشی درون مدرسه ای و ایجاد ۱۰ مرکز رفاهی و ارتقای مدیریت آموزشی از دیگر برنامه های سال جاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
حسینی تصریح کرد: ۱۵۰ عنوان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و توانبخشی با بیش از۸۰ هزار قلم  مورد نیاز دانش آموزان استثنایی است  که در قالب نهضت توان افزایی در سال جاری تامین ۱۰ درصد این تجهیزات با مشارکت خیرین هدفگذاری شده است.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3462
کلمات کلیدی