معاون آموزشی، برنامهریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مطرح کرد:
آموزش دروس مهارتی دوره متوسطه حضوری است/ مدیران مدارس موظف به تامین سرویس ایاب و ذهاب هستند/ آماری از ابتلای دانش آموزان استثنایی به کرونا گزارش نشده است
مجید هداوند گفت: الزام و اجبار برای حضور دانش آموزان نیست و اولیا باید رضایت کامل داشته باشند. علاوهبر آن تامین ایام و ذهاب دانشآموزان برای حضور در مدارس برعهده آموزشوپرورش استثنایی و مدیران مدارس است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ با وجود کاهش شیوع کرونا در بخشهای عمدهای از استانهای کشور و تغییر وضعیت برخی شهرها از نارنجی به زرد آموزش حضوری مدارس با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار میشود. در این ایام آموزش با تغییرات متعدد همراه بوده است.
مجید هداوند، معاون آموزشی، برنامهریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به خبرنگار برنا درباره بازگشایی مدارس استثنایی از اول بهمن تاکنون گفت: پیرو بخشنامه وزارت آموزشوپرورش سازمان آموزش و پرورش استثنایی دستورالعملی را درباره آموزش همه گروههای تحت پوشش به استانها ارسال کرده است. علاوهبر موارد در بخشنامه آموزشوپرورش دورههای پیشدبستانی را علاوهبر پایههای اول و دوم تمامی گروهها میتوانند با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام دهند. البته هر گونه اقدام باید بر اساس دستورالعمل و مطابق با صلاح دید ستاد مقابله با کرونای استانی انجام شود.
او با بیان اینکه آموزش دروس مهارتی دوره متوسطه فنی حرفهای هم به شکل حضوری با رضایت اولیا انجام میشود، افزود: الزام و اجبار برای حضور دانش آموزان نیست و اولیا باید رضایت کامل داشته باشند. علاوهبر آن تامین ایام و ذهاب دانشآموزان برای حضور در مدارس برعهده آموزشوپرورش استثنایی و مدیران مدارس است. مدیران مدارس موظف به تامین سرویسهای مدارس هستند.
هداوند درباره آخرین تصمیمات برای مراکز مشکلات ویژه یادگیری ضمن توصیه ای گفت: در این مراکز حتیالامکان تجمعی صورت نمیگیرد و جلسات ارزیابی، بحث و توانبخشی دانشآموزان از 4 جلسه در روز توسط معلم به سه جلسه کاهش یافته و رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شود.
او ادامه داد: دانشآموزان با بیماریهای زمینهای که به نوعی دچار مشکلات هستند توسط شورای مدرسه شناسایی و از حضور آنها برای اینکه دچار مشکل نشوند جلوگیری و آموزش مجازی برای آنها برگزاری میشود. دانشآموزان برای تمامی گروهها و پایهها به فضای مجازی دسترسی ندارند.
معاون آموزشی، برنامهریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: فعالیتهای توانبخشی بهدلیل اینکه این فعالیتها انفرادی است باید با رعایت پروتکلهای بهداشتی و رضایت والدین بهشکل حضوری انجام شود.
به گفته او بر اساس آخرین بررسیهای انجام شده حضور دانشآموزان در مقاطع پیشدبستانی اول و دوم و مدارس کمتر از 50 درصد دانشآموز را در سطح کشور داریم.
هداوند اظهار کرد: در این مدارس تقریبا 50 درصد از دانشآموزان به شکل حضوری در مدارس حضور داشته و توانستند از طریق ارتباط با عوامل اجرایی تحت آموزش قرار گیرند.
او درباره آخرین آمار ابتلا یا فوت دانشآموزان یا کادر آموزشی به کرونا گفت: از اول آبان تاکنون هیچ گزارش رسمی درباره ابتلای دانش آموزان استثنایی و کادر آموزشی به کرونا در مدارس استثنایی به شکل رسمی اعلام نشده است.
نظر دهید