• انتشار: 1398/11/30 - 12:26
  • تعداد بازدید: 301
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر سید جواد حسینی:

آموزش و پرورش استثنایی زنجیره ای از فعالیت هاست که از خانه تا مدرسه استمرار دارد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی مجموعه ای از فعالیت ها است که از خانه تا مدرسه امتداد دارد.

2569.mp3 آموزش و پرورش استثنایی زنجیره ای از فعالیت هاست که از خانه تا مدرسه استمرار دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دکتر سید جواد حسینی در بازدید از دبستان استثنایی اسدا... برومند شهرستان بینالود و در جمع همکاران این مدرسه با بیان اینکه فرایند تعلیم و تربیت در استثنایی ترکیبی است، اظهار داشت: همه افراد مرتبط با دانش آموزان با نیازهای ویژه باید مهارت های ارتباطی و علمی برخورد با این دانش آموزان را داشته باشند.


وی افزود: والدین اولین حلقه از زنجیره ارتباطی با دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند که باید آموزش های لازم را دیده و مهارت های ارتباطی برخورد با این دانش آموزان را داشته باشند.


معاون وزیر با بیان اینکه سرویس ایاب ذهاب نیز مکانی برای آموزش است اظهار داشت: بخشی از زمان دانش آموزان با نیازهای ویژه در سرویس مدارس می گذرد و راننده سرویس نیز باید توان معلمی داشته باشد و آموزش های لازم تعلیم و تربیت را دیده باشد.


وی افزود: یکی از مشکلات عمده دانش آموزان با نیازهای ویژه نحوه رفت و آمد به مدارس است که با تمهیدات اندیشیده شده اعتبار اختصاص یافته به سرویس مدارس از بدو تاسیس سازمان تاکنون ۴۲ برابر افزایش یافته است.


حسینی حلقه دیگر زنجیره ارتباط با دانش آموزان استثنایی را معلمان دانست و اظهار داشت: معلمان نیز علاوه بر مهارت های معلمی باید مهارتهای توانبخشی و دیگر مهارت ها را داشته باشند.


وی افزود: فضا و تجهیزات مورد استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز باید مناسب سازی و استاندارد شود تا این دانش آموزان بتوانند بهتر به امر تعلیم و تربیت بپردازند.


وی افزود: ایجاد کارگاه های مهارتی، اتاق های بازی و سالن های ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استثنایی از ضروریات است که باید به سمت ایجاد آنها حرکت کنیم.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تجهیزات امتداد حواس نداشته این دانش آموزان است باید به سمتی حرکت کنیم که هیچ دانش آموزی از تجهیزات مورد نیاز بی بهره نباشد


شایان ذکر است معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از فرآیند آموزش در کلاس های درس این مدرسه بازدید به عمل آورد. همچنین بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان نابینای هنرستان نابینایان تقوا از دیگر برنامه های معاون وزیر بود

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,سازمان در نگاه رسانه
  • کد خبر : 2569
کلمات کلیدی