• انتشار: 1403/06/19 - 06:26
  • تعداد بازدید: 145
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اجرای پروژه مهر بانشاط در 66 مدرسه استثنایی و مرکز جامع کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت:پروژه مهر با شعار همه با هم یک‌صدا مدرسه قوی، ایران قوی در 44 مدرسه استثنایی و 22 مرکز جامع سنجش استان در حال اجرا است.

9635.mp3 اجرای پروژه مهر بانشاط در 66 مدرسه استثنایی و مرکز جامع کردستان

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ طالب محمدی، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه پروژه مهر یکی از برنامه های مهم در فعالیت های آموزش وپرورش است، اظهار کرد:  پروژه مهر طرحی ملی وراهبردی است که هر ساله در تابستان به منظور آماده سازی مدارس وتمهید بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی برای اجرا به مدارس ابلاغ می شود.
محمدی پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: پروژه مهر با هدف سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی های معلمان ،ساماندهی مطلوب وتوانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی جهت ثبت، سفارش وتوزیع کتب درسی وسنجش نوآموزان در حال اجرا است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کار آمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی برای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس نقش محوری در جلب مشارکت سایر ارگان ها برای همکاری بیشتر با مدارس و اجرای بهتر پروژه مهر در حوزه های مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
وی با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات وظرفیت های موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی وکارگاهی، عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل چالش های مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: توجه به نقاط قوت و تجارب سال‌های گذشته و نیازها ی نوین نظام تعلیم وتربیت، قدرت تصمیم گیری و تقویت روحیه مشارکت‌جویی در پویایی مدارس  وارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان بسیار مورد تاکید است.
محمدی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز فضای بیرونی و داخلی مدارس، تبلیغ، اطلاع رسانی، نظارت و ارزیابی برای اجرای بهتر پروژه مهر آغاز شده است، یادآور شد: هدفمندی و احساس مسئولیت مهری با نشاط را در مدارس استثنایی رقم خواهد زد.
وی اظهار داشت: کارگروه‌های مختلف باید با تمهید سازوکارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیت‌ها در مدارس نظارت داشته و با بهره‌گیری از توان و تخصص کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.
در همین راستا کارگروه پروژه مهر در آموزش وپرورش استثنایی کردستان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۹ کارگروه: برنامه ریزی،ساماندهی و بهسازی منابع ،نیرو وتجهیزات،کیفیت بخشی آموزشی وتربیتی، اطلاع رسانی، احراز صلاحیت، نظارت و ارزیابی، مردمی سازی و انتخاب وانتصاب مدیران مدارس کار خود را آغاز کرده است.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 9635
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان