• انتشار: 1399/05/12 - 17:42
  • تعداد بازدید: 1110
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

اختصاص 24 میلیارد ریال جهت مواد مصرفی و تجهیز کارگاه های مدارس متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سال جاری 2 میلیارد تومان جهت مواد مصرفی و 400 میلیون تومان نیز جهت تجهیز کارگاه های رشته های جدید مدارس متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای اختصاص یافته است.

3396.mp3 اختصاص 24 میلیارد ریال جهت مواد مصرفی و تجهیز کارگاه های مدارس متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای

 


دکتر سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استان ها و با موضوع ارائه گزارش حوزه "مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای " برگزار شد افزود: یکی از وجوه تمایز آموزش و پرورش استثنایی با آموزش و پرورش عادی وجود دوره های متوسطه اول پیش حرفه ای و متوسطه دوم حرفه ای ویژه دانش آموزان کم توان ذهنی و چند معلولیتی است.


وی افزود: شناخت استعداد و علاقه دانش آموزا ، پرورش و توانبخشی قوای جسمانی و روانی دانش آموزان، افزایش تجارب، معلومات و مهارت های عمومی برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی و ایجاد آمادگی نسبی به منظورفراگیری حرفه از جمله اهداف ایجاد دوره  اول متوسطه پيش حرفه اي است.


 معاون وزیر با بیان اینکه 9 هزار و 960 دانش آموز کم توان ذهنی و چند معلولیتی تحت پوشش دوره  اول متوسطه پيش حرفه اي هستند اظهار داشت: 86.6 درصد دانش آموزان هدف، تحت پوشش مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای قرار دارند و باید برای جذب 14.4 درصد بازماندگان از تحصیل تمام تلاش خود را انجام دهیم.


حسینی با اشاره به اصول حاکم بر محتوای دروس در مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای گفت: ارتباط و تعاملات اجتماعی، خود مراقبتی، استفاده مناسب از منابع اجتماعی نظیر وسایل حمل و نقل عمومی، خود هدایتی، تقويت دست ورزي و چالاكي ، يادگيري مهارت هاي مقدماتي حرفه ها  و شناخت علائق و استعداد حرفه اي دانش آموزان از جمله اصول حاکم بر محتوای دروس در مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای است.


وی افزود: تاکنون 36 عنوان کتاب ویژه دانش آموزان، 11 عنوان کتاب راهنمای معلم و 9 راهنمای برنامه درسی ویژه مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای تالیف شده است و 27 عنوان کتاب نیز مناسب سازی شده است.


معاون وزیر با بیان اینکه 1580 کارگاه کار و فناوری و مهارت های اجتماعی اقتصادی در مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای فعال هستند اظهار داشت: این آمار نشانگر این است که 66 درصد مدارس پیش حرفه ای دارای کارگاه مستقل هستند و با توجه به ضرورت وجود کارگاه در این مدارس باید برای 34 درصد بقیه مدارس از طریق مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس  اقدام به ساخت کارگاه نمود.


 حسینی با بیان اینکه 1471 دبیر در مدارس دوره اول متوسطه حرفه ای مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: 67 درصد این دبیران دارای رشته های مرتبط و یا تا حدودی مرتبط هستند و برگزاری دوره های ضمن خدمت تخصصی یکی از راه های ارتقای سواد و مهارتهای نیروهای غیر تخصیی است.


 معاون وزیر با بیان اینکه 70 درصد مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای مدارس ضمیمه هستند اظهار داشت: از طریق آمایش سرزمینی باید بخشی از 210 مدرسه مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی به مدارس پیش حرفه ای و حرفه ای اختصاص یابد.



 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3396
کلمات کلیدی