• انتشار: 1402/05/09 - 07:06
  • تعداد بازدید: 485
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

اعلام جزییات برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور در شیراز

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس، با اعلام اینکه شیراز برای دومین سال متوالی میزبان مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است، گفت نزدیک به یک هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه از سراسر کشور از ۱۰ تا ۲۰ مردادماه در دو گروه دختران و پسران در شیراز باهم به رقابت می‌پردازند.

7349.mp3 اعلام جزییات برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور در شیراز

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،سید کاظم حسینی در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران ورزشی استان با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی دانش اموزان بانیازهای ویژه کشور در شیراز با نام و یاد شهید عبدالکریم ماندگاری از معلمان تربیت بدنی فارس که به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک می‌کردند، برگزار می‌شود؛ گفت: دانش‌آموزان سندروم داون و کم توان ذهنی در این مسابقات در ۴ رشته شرکت می‌کنند که ۵۶۰ نفر از آنان دانش‌آموزان پسر و ۳۸۹ نفر نیز دختران هستند.
به گفته حسینی مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پسران از ۱۰ تا ۱۴ مرداد و در گروه دختران از ۱۶ تا ۲۰ مردادماه برگزار می‌شود.
دانش‌آموزان در این مسابقات در گروه پسران در رشته‌های فوتسال، گوی‌رانی و دو و میدانی و در گروه دختران در رشته‌های تنیس روی میز، گوی‌رانی و دو ومیدانی باهم به رقابت می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه محل اسکان تیم‌های ورزشی در خوابگاه دانش‌آموزی مدرسه عشایری شهید بهشتی است، گفت: افتتاحیه این مسابقات نیز چهارشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در همان محل برگزار خواهد شد که ویژگی بارز این افتتاحیه این است که خود دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مسوولیت برگزاری افتتاحیه را برعهده دارند.
دو ومیدانی در ورزشگاه حافظیه، تنیس روی میز و گوی‌رانی در ورزشگاه حمزه و فوتسال در ورزشگاه‌های پوریای ولی و شهدا برگزار خواهد شد که به گفته معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس ۳۰ نفر ناظرین و داوران از استان‌های مختلف برگزاری فنی مسابقات را برعهده دارند.
حسینی طراحی سایت و لینک خبری مسابقات برای انعکاس اخبار و رویدادهای مسابقات، نصب بنر مسابقات در سطح شهر شیراز و محل برگزاری مسابقات، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای استقبال از تیم‌های ورزشی در محل اسکان، اهدای بسته فرهنگی بهداشتی در زبان ورود تیم‌ها به تمام ورزشکاران شرکت کننده، تجلیل از خانواده معظم معلم تربیت بدنی شهید عبدالکریم ماندگاری در مراسم افتتاحیه، بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری شهر شیراز و زیارت حرم مطهر شاهچراغ و تجدید میثاق با شهدای حرم مطهر شاهچراغ، برپایی غرفه‌‌ دست ساخته های دانش آموزان استثنایی و فرهنگی ورزشی در محل اسکان تیم‌ها، اهدا ی تندیس یادبود مسابقات به استان های شرکت کننده و میهمانان در اختتامیه را از اقدامات فرهنگی انجام شده برای این مسابقات عنوان کرد.
حسینی با تاکید بر اهمیت توجه به نیازهای دانش‌آموزان مدارس استثنایی، ادامه داد: سال گذشته با کار تحقیقاتی که با همکاری مرکز آمار انجام شد از بین بازماندگان از تحصیل، تعداد ۸۰۰ نفر در استان شناسایی شدند که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بودند که این افراد جذب و به مدارس بازگردانده شدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس، نیز در ادامه با تاکید بر اینکه مسابقات در تمامی رشته ها به صورت انفرادی و تیمی برگزار می‌شود، افزود: از ۳۲ استان کشور در این مسابقات شرکت کننده داریم که در بین شرکت کنندگان، ۵۰ نفر از استان فارس هستند که ۲۲ نفر دختر و ۲۸ نفر پسر هستند.
خلیل عابدی مهمترین درس در مدارس استثنایی را تربیت بدنی با نگاه درمانی برشمرد و گفت: در این مسابقات علاوه بر نگاه تربیتی برای دانش‌آموزان سعی شده است تا با فرهنگسازی در جامعه، توجه عموم را به این دانش‌آموزان و افراد و نیازهای آنان جلب کنیم.
وی گفت: متاسفانه در بحث حمل و نقل عمومی با وجود اینکه امکانات برای این افراد در اتوبوس‌ها از طریق سازنده تعبیه شده است اما استفاده نمی‌شود و نیاز است تا علاوه بر فرهنگسازی توجه ویژه ای به بحث رفت و آمد این افراد در سطح شهر شود.
عابدی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه مسوولان باید مشکلات افراد نیازمند در جامعه را جدی بگیرند، گفت: سال گذشته شورای شهر شیراز بعد از تهران مصوبه‌ای برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی داشتند که امسال بر همین اساس در بودجه ۱۴۰۲ تمام هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به شهرداری‌ها سپرده شده است که نیاز است به این مهم توجه ویژه شود.

  • گروه خبری : اخبار استان ها,فارس
  • کد خبر : 7349
کلمات کلیدی
درخشان قنبری

درخشان قنبری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید