• انتشار: 1400/09/27 - 08:04
  • تعداد بازدید: 981
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افتتاح دوازدهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی گلستان

دوازدهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی استان گلستان در آزادشهر افتتاح گردید.

5533.mp3 افتتاح دوازدهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی گلستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان، دوازدهمین مرکز مشکلات ویژه دولتی استان گلستان در آزادشهر، با حضور امام جمعه آزادشهر، فرماندار، عباس خانعلی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، بذرافشان مدیر اداره آموزش و پرورش آزادشهر، سیده فضه تقوی کارشناس مسئول واحد آموزش اداره استثنایی و سمانه ترابیان کارشناس اختلالات استان افتتاح کردید.

عباس خانعلی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، در این مراسم اظهار داشت: در استان 12 مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی و 9 مرکز غیردولتی در حال ارائه خدمات به دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری هستند. بزرگترین کارکرد این مراکز جلوگیری از ترک تحصیل، مردودی و تکرار پایه دانش آموزان می باشد. افزایش کیفی آموزش و رسیدن به بهترین بهره وری از تعلیم در آموزش و پرورش به کمک این مراکز صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: از طرح های مشترک معاونت ابتدایی اداره کل و اداره استثنایی استان تعیین سرگروه های آموزشی از همکاران اختلالات یادگیری است که 14 سرگروه از 14 شهرستان وظیفه آموزش را بر عهده گرفتند. یکی دیگر از طرح ها، طرح غربالگری دانش آموزان دیرآموز می باشد که در گرگان و گنبد اجرا می گردد. در این طرح 700 دانش آموز کلاس اولی تحت پوشش قرار دارند و مداخلات خواندن، نوشتن و ریاضیات صورت می گیرد.

این مقام مسئول بیان نمود:  نیاز اصلی مراکز مشکلات ویژه یادگیری نیروی انسانی می باشد. آزادشهر با 11 هزار دبستانی نیازمند حداقلی یک مرکز کامل با 5 نیروی متخصص است. .همکاران مراکز مشکلات ویژه یادگیری بازوان توانمند آموزش شهرستان ها می باشند.

لازم به ذکر است که در این مراسم راهبران و سرگروه های آموزشی شهرستان آزادشهر حضور دارند.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 5533
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید