• انتشار: 1402/06/14 - 12:35
  • تعداد بازدید: 709
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
یک نشان طلا و یک نشان نقره سهم دو ملی پوش استان چهارمحال و بختیاری

افتخار آفرینی کشتی گیران استان چهارمحال و بختیاری در مسابقات جهانی بیشکک قرقیزستان

در مسابقات کشتی فرنگی جهان، اعضای تیم ملی کشتی جوانان ناشنوای ایران خوش درخشیدند و با کسب 3 نشان طلا و یک نشان نقره، در مجموع تیمی به مقام سوم جهان دست یافتند. از این 4 نشان رنگین، یک نشان طلا و یک نشان نقره سهم دو ملی پوش استان چهارمحال و بختیاری در این مسابقات بود..

7844.mp3 افتخار آفرینی کشتی گیران استان چهارمحال و بختیاری در مسابقات جهانی بیشکک قرقیزستان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان چهارمحال و بختیاری و به نقل از عباس داوطلب رئیس این اداره، دو نفر از دانش آموزان ورزشکار با نیازهای ویژه استان موفق به  کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات کشتی فرنگی ناشنوایان جهان در بیشکک قرقیزستان شدند.

عباس داوطلب گفت : در این مسابقات اعضای تیم ملی کشتی جوانان ناشنوای ایران خوش درخشیدند و با کسب 3 نشان طلا و یک نشان نقره، در مجموع تیمی به مقام سوم جهان دست یافتند. از این 4 نشان رنگین، یک نشان طلا و یک نشان نقره سهم دو ملی پوش استان چهارمحال و بختیاری در این مسابقات بود.

در وزن 82 کیلوگرم حسین حسینی در کشتی اول خود 8 بر 0 حریف آمریکایی را شکست داد و در کشتی دوم کشتی گیر اوکراینی را ضربه فنی کرد و در فینال 9 بر 0 کشتی گیر ارمنستان را شکست داد و بدون از دست دادن حتی یک امتیاز با اقتدار  بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد و نشان طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

در وزن 77 کیلوگرم دیگر نماینده استان، مهدی علیدادی ابتدا 8 بر 6 کشتی گیر کشور قزاقستان را مغلوب کرد اما در مبارزه دوم روی غافلگیری  9 بر 0 مغلوب کشتی گیر ترکیه شد و به نشان با ارزش نقره رسید.

داوطلب خاطرنشان کرد: این دو ورزشکار توانمند از دوره تحصیلی ابتدایی تا دوره متوسطه در مدارس با نیازهای ویژه سینا ابتدایی و سینا متوسطه شهرکرد تحصیل کرده اند و اینک برای استان و کشور اسلامی ایران افتخار آفرین شده اند.بنده کسب این افتخار غرور آفرین را به این دو ورزشکار، خانواده های محترم این عزیزان، مربیان و سرپرستان تیم ملی کشتی ناشنوایان و جامعه ورزشی استان تبریک عرض می نمایم
و از همه مهمتر عرض تبریک ویژه دارم محضر مجموعه بزرگ آموزش و پرورش استثنایی استان از دانش آموزان توانمند، ساعی و کوشا تا معلمان و مربیان که با کشف و تربیت این استعدادهای ارزشمند و فراهم آوردن زمینه رشد و بالندگی آن ها باعث ایجاد چنین صحنه های باشکوه و غرورآفرین  در سطح ملی و جهانی می شوند. وجود این افراد ارزشمند و توانمند، که با جود داشتن نیازهای ویژه با قدرت مثال زدنی بر مشکلات غلبه می کنند؛ بیش از پیش فتح  قله های غرور و افتخار را برای میهن اسلامیمان  ایران عزیز نوید می دهد.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر : 7844
کلمات کلیدی
|روابط عمومی  چهارمحال و بختیاری

|روابط عمومی چهارمحال و بختیاری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید