• انتشار: 1401/03/25 - 18:51
  • تعداد بازدید: 1220
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تاکید کرد؛

افزایش پوشش تحصیلی و ایجاد نصیب برابر آموزشی  و توان‌بخشی

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در گردهمایی رؤسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد: افرایش پوشش تحصیلی و ایجاد نصیب برابر آموزشی و توان‌بخشی  از جمله اولویت‌های معاونت برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی است.

6204.mp3 افزایش پوشش تحصیلی و ایجاد نصیب برابر آموزشی  و توان‌بخشی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اسماعیل برقی معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در این نشست از راه‌اندازی  نظام هوشمند کنترل و پایش کیفیت مدارس استثنایی، مدارس پشتیبان و مدارس پذیرا  خبر داد و گفت: مدارس در این سامانه بر اساس شاخص‌های کلیدی نظام‌ آموزش و پرورش استثنایی ارزیابی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ارتقای مدیریت آموزشگاهی  و بسترسازی برای استقرار نظام حکمرانی مدرسه‌محور با رویکرد  مردمی‌سازی در برنامه های این معاونت است، گفت: هم‌چنین روزآمدسازی و  کارآمدسازی ساختار آموزش  و پرورش گروه‌های هدف سازمان در انطباق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز در دستور کار  این معاونت است.
معاون سازمان  با بیان اینکه یکی از سیاست‌های این معاونت شناسایی و توسعه گروه‌های هدف کودکان  و دانش‌آموزان استثنایی  است، گفت: هم چنین باید خدمات آموزشی و توان‌بخشی با استفاده از الگوهای مشارکتی و ظرفیت سایر دستگاه ها  ارائه شود.

وی افرود: هم‌چنین  باید مدل های ارائه خدمات آموزشی، توان‎‌بخشی، مددکاری و مشاوره‌ای درون و برون مدرسه‌ای و گسترش کمی و کیفی آن‌ها با تاکید بر مداخلات بهنگام اصلاح و توسعه یابد.
برقی تاکید کرد: کیفیت‌بخشی و کارآمدسازی برنامه‌‌های درسی و هدایت نظام برنامه‌ریزی‌  آموزشی و توان‌بخشی در جهت تعلیم و تربیت چندساحتی و برنامه آموزشی و توان‌بخشی فردی شده به کار گرفته شود.

وی  با اشاره به توسعه رویکرد فراگیر سازی   و کیفیت‌بخشی  به آن متناسب با مولفه‌های نظام آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: هم چنین  رویکرد خانواده محوری در ارائه خدمات آموزشی  و توان‌بخشی  توسعه یابد.

برقی در ادامه گفت: ارتقا ماموریت‌ها  و فعالیت های مراکز آموزشی و توان‌بخشی مشکلات ویژه یادگیری و مراکز مشاوره در فرایندهای پیشگیری، غربالگری، تشخیص، ارجاع، مراقبت  و مداخلات بهنگام در راستای اهداف آموزش  و پرورش  استثنایی  در برنامه‌های این معاونت است.

معاون سازمان در پایان گفت: هم چنین نوسازی رشته‌های تحصیلی دوره دوم متوسطه کاردانش خاص دانش‌آموزان استثنایی با نیازهای ویژه در انطباق با علایق و اقتضائات آمایشی و نیازهای بازار کار باید صورت بگیرد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 6204
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید