انتشار صد و شصت و هفتمین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مقالات این شماره از نشریه در زمینه های آموزش مهارتهای ارتباطی به معلمان، اثربخشی درمان شناختی – رفتاری، رابطه بین مهارت های حرکتی ظریف و مهارت خواندن در دانش آموزان دارای اختلال خواندن، ذهن آگاهی در کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، کارکردهای اجرایی کودکان نارساخوان و حساب نارسا، برنامه آموزش تاب آوری ویژه مادران دارای فرزند با اختلال فلج مغزی و انگیزش تحصیلی و خود تنظیمی تحصیلی دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص می باشد.
شایان ذکر است: این شماره از نشریه تعلیم و تربیت استثنایی شامل مقالاتی با عناوین:
«اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی به معلم بر بی انضباطی دانشآموزان و تعامل معلم-دانشآموزان»
«اثربخشی درمان شناختی- رفتاری بر مشکلات روانشناختی و خود تعیینگری در مادران دارای کودکان با اختلال طیف اتیسم»
«بررسی نقش واسطهگری کارکردهای اجرایی در رابطه بین مهارتهای حرکتی ظریف و مهارت خواندن در دانش آموزان دارای اختلال خواندن»
«ذهن آگاهی در کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی»
«نقش تمرینهای تناسب اندام و هوازی در کارکردهای اجرایی کودکان نارساخوان و حساب نارسا »
«تدوین و اعتباریابی برنامه آموزش تاب آوری ویژه مادران دارای فرزند با اختلال فلجمغزی»
و «اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر انگیزش تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص» می باشد.
گفتنی است: این دو ماهنامه علمی دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و علاقهمندان میتوانند از طریق نشانی http://exceptionaleducation.ir / به مقالات نشریه دسترسی داشته یا مقالات خود را برای بررسی و چاپ ارسال نمایند.
نظر دهید