مهدی قاسمی پور رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تاکید کرد:
اهمیت توجه ویژه به فعالیت های پژوهشی در آموزش و پرورش استثنایی استان
مهدی قاسمی پور رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استثنایی بر اهمیت توجه ویژه به فعالیت های پژوهشی در آموزش و پرورش استثنایی استان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، مهدی قاسمی پور رییس آموزش و پرورش استثنایی استان در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت : یکی از فعالیت های حائز اهمیت در آموزش و پرورش استثنایی استان توجه به فعالیت های پژوهشی هست و تفاوت در فرایند تعلیم و تربیت هر یک از دانش آموزان بانیازهای ویژه نشانگر ضرورت و اهمیت پژوهش در این زمینه می باشد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از دست سازه های معلمین و دانش آموزان بانیازهای ویژه در حاشیه برگزاری این مراسم بیان داشت: در این نمایشگاه اثار دانش آموزان بانیازهای ویژه از هفت گروه متناسب با تفاوت های فردی و استعداد هر یک از دانش آموزان و همچنین دست سازهای پژوهشی معلمین در معرض دید علاقمندان به حوزه پژوهش قرار دارد که از آن جمله می توان به ساخت بازی های رایانه ای توسط دانش آموز آسیب دیده بینایی بزرگمهر عمادحقی نیز اشاره کرد.
قاسمی پور تصریح کرد: در جشنواره یاددهی یادگیری ۴۷۱ نفر از آموزش و پرورش استثنایی حضور داشتند که آثار ۲۹۰ نفر در جشنواره پذیرفته شد همچنین در جشنواره معلم پژوهنده ۹۸ نفر از همکاران حایز مقام های آموزشگاهی استانی، منطقه ای و کشوری شدند و سه همکار نیز حائز مقام اول استانی ، یک نفر دوم استانی ، یک نفر مقام سوم استانی و هشت نفر دیگر نیز در بین چهل و هفت منطقه آموزش و پرورش شایسته تقدیر گردیدند
وی بیان داشت: طی انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلمان نیز در فعالیت های پژوهشی شرکت نمودند که سه نفر از ایشان در حوزه کودکان استثنایی به مقام. اول استانی، دو نفر مقام دوم استانی و سه نفر دیگر به مقام سوم استانی دست یافتند.
این مقام مسئول با بیان اینکه هفت آموزشگاه به عنوان آموزشگاه های حامی پژوهش منطقه ای نیز معرفی شند گفت: دانش آموزان آسیب دیده بینایی آقایان سید حسن سیدموسوی ،سید بزرکنهر عماد حقی و خانم اسما نیک روش در رقابت با دانش آموزان بانیازهای ویژه در کشور به عنوان پژوهشگران برتر شناخته شدند. همچنین درجشنواره خوارزمی در حوزه دانش آموزان آسیب دیده بینایی در سطح استان پنج دانش آموز ، در گروه جسمی حرکتی سه نفر و در رشته عکاسی زیستی نیز دو نفر از دانش آموزان آسیب دیده شنوایی حایز مقام گردیدند.
شایان ذکر است در پایان مراسم از پژوهشگران برتر و دانش آموزان پژوهشگر آموزش و پرورش استثنایی تجلیل گردید.
نظر دهید