بازدید از روند آماده سازی فرآیند آموزش و شروع به کار مرکز مشکلات ویژه یادگیری رشد قرچک، شهرستانهای استان تهران
رئیس و معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران با هیات همراه از روند آماده سازی فرآیند آموزش و شروع به کار مرکز مشکلات ویژه یادگیری رشد بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای تهران، دکتر دژن رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران، دکتر علیخانی معاون اداره، کارشناس مشکلات ویژه یادگیری و هیات همراه از نزدیک از امکانات و روند آماده سازی و نحوه فعالیت و آموزش مرکز مشکلات ویژه یادگیری رشد قرچک بازدید به عمل آورند.
دکتر دژن رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران، ضمن گفتگو و تقدیر و تشکر اظهار کرد: اگر دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری به موقع تشخیص داده شوند و آموزش های لازم را ببینند، از افت تحصیلی بین دانش آموزان جلوگیری خواهد شد.
رئیس اداره استثنایی، مناسب سازی فضای آموزشی و تکمیل تجهیزات آموزشی در این مرکز را مورد بازدید قرار داد و وی با بیان اینکه هدف از تاسیس و ارائه خدمات در این مراکز، رفع مشکلات تحصیلی و فرآیندی، جلوگیری از افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس عادی است.
دکتر دژن گفت: فرایند غربالگری، ارزیابی، تشخیص، شناسایی و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری می باشد.
ایشان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های ارزنده مدیر و آموزگاران این مرکز گفت: مراکز اختلالات یادگیری، ویژه دانش آموزانی است که دچار مشکلات ویژه یادگیری و عموما دانش آموزان باهوش بهر عادی هستند اما ممکن است در برخی از درس ها مانند دیکته، خواندن، ریاضی و ... دچار مشکل شده باشند.
وی افزود: بیشترین مراجعه از دانش آموزان دوره اول مقطع ابتدایی است و برنامه درمانی مبتنی بر حل مشکل توجه و تمرکز نکردن، دقت و حافظه ، عدم هماهنگی حسی و حرکتی و ... طی ۱۰ تا ۲۵ جلسه برای هر دانش آموز به صورت انفرادی انجام میگیرد .
مدیر مرکز رشد نیز ضمن تشکر از توجه و راهنمایی های ارائه شده، گزارش جامع و کاملی از روند برنامه ها و اقدامات انجام شده در مرکز را ارائه داد.
نظر دهید