بجای طرح های زودگذر، باید با یک نگاه منظومه ای، در یک زنجیره تخصصی فعالیت های آموزش استثنایی را تدوین و اجرا کنیم
حمید طریفی حسینی در سومین جلسه هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: بجای طرح های زودگذر، باید با یک نگاه منظومه ای، در یک زنجیره تخصصی فعالیت های آموزش استثنایی را تدوین و اجرا کنیم
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزشوپرورش استثنایی، سومین جلسه از سلسله جلسات هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزشوپرورش استثنایی شهر تهران، با حضور حمید طریفی حسینی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنائی، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزشوپرورش شهر تهران، دکتر اولی؛ سرپرست مدیریت امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان تهران و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تهران، باهدف تبیین و تشریح اهداف و برنامهها و تحقق همافزایی درون و برونسازمانی، برگزار شد.
حمید طریفی حسینی؛ رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنائی کشور ضمن تبریک عید سعید قربان، با برشمردن برخی از مصادیق حمایتهای دولت سیزدهم از وزارت آموزشوپرورش اظهار داشت: این حمایتها و نوع نگاه حاکمیت نسبت به آموزشوپرورش؛ ما را در یک نقطه عطف تاریخی برای انجام تغییر و تحولات قرار داده و فرصت ارزشمندی فراهمشده که بتوانیم کارهای بزرگی برای فرزندان کشور انجام دهیم.
ایشان در خصوص توجه وزارت آموزشوپرورش نسبت به آموزشوپرورش استثنایی افزودند: در حال حاضر آموزشوپرورش استثنایی یکی از مسائل و موضوعات محوری وزارت آموزشوپرورش شده و مسائل دانش آموزان استثنایی همچون ایابوذهاب آنها در سطح ملی در حال پیگیری است.
معاون وزیر آموزشوپرورش با برشمردن برخی از اقدامات مهم سازمان آموزشوپرورش استثنائی در یک سال اخیر، از طراحی و استقرار نظام تشخیص، توانبخشی و مداخله بهنگام، اصلاح اساسی برنامه ملی سنجش بدو ورود به دبستان و تمهیدات انجامشده برای جذب نیروی توانبخشی اشاره و از برنامهریزی جدی برای توسعه و تجهیز مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی در شهر تهران، کیفیتبخشی رویکرد آموزش تلفیقی، جذب بازماندههای از تحصیل، ساماندهی سرویس مدارس، بازمهندسی رشتههای تحصیلی و توانمندسازی معلمان استثنایی و اجرای برنامههای مشترک با سایر معاونتهای وزارت خبر داد.
نظر دهید