• انتشار: 1399/04/30 - 22:18
  • تعداد بازدید: 1279
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استان کردستان

برنامه زنگ ورزش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان اجرا می‌شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای برنامه زنگ ورزش در پایگاه‌های مجازی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان خبر داد.

3350.mp3 برنامه زنگ ورزش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان اجرا می‌شود

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با ذکر این نکته که ورزش بعنوان پدیده‌ای اجتماعی نقش مهمی در هدایت و شکوفایی استعدادها دارد، اظهار کرد: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد.


وی افزود: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه ، حفظ نشاط و شادابی دانش‌آموزان زنگ ورزش  از تاریخ 15 تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه جاری در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.


وی با بیان اینکه فعالیت‌های بدنی به‌دلیل تأثیرات مثبت آن بر سلامت جسمانی، روانی و ارتقای سیستم ایمنی بسیار حائز اهمیت  است، تصریح کرد: فعالیت‌های ورزشی باید قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.


رنجبر با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان و استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در ایام تابستان گفت: می ‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش‌آموزان ارائه کرد.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: در بستر فضای مجازی،  تربیت بدنی  به صورت روزانه در قالب فعالیت‌ها و بازی‌هایی متناسب با سن، جنسیت و دوره تحصیلی در قالب کلیپ‌های چند دقیقه‌ای در بخش آمادگی جسمانی و مهارت‌های جسمی و حرکتی به  بیش از 400 نفردانش‌آموز با نیاز ویژه آموزش داده می‌شود.


رنجبر با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌‌شود.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: از طریق تربیت بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه  یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.


وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های زیستی و بدنی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تاکید دارد، اضافه کرد: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مورد توجه است چرا که در پرتو آن بخشی از زمینه‌های لازم برای ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش آموزان که از هدف‌های هر نظام آموزشی است، فراهم می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3350
کلمات کلیدی