• انتشار: 1401/09/22 - 13:05
  • تعداد بازدید: 278
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری میزگفتگوی تخصصی جهت کاربست یافته ها و ارائه نتایج طرح پژوهشی با عنوان "تولید محتوای درس تربیت بدنی دانش آموزان با کم توانی ذهنی"

میز گفت و گوی تخصصی جهت کاربست یافته ها و ارائه نتایج طرح پژوهشی با عنوان"تولید محتوای درس تربیت بدنی دانش آموزان با کم توانی ذهنی با ارائه مجری طرح؛ آقای علی کاشی دکتری رفتار حرکتی و دانشیار پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در محل سالن کنفرانس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

6563.mp3 برگزاری میزگفتگوی تخصصی جهت کاربست یافته ها و ارائه نتایج طرح پژوهشی با عنوان "تولید محتوای درس تربیت بدنی دانش آموزان با کم توانی ذهنی"

به گزارش معاونت آموزشی و توان­بخشی سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی؛ علی کاشی ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پژوهش،به تشریح بیان مسئله، ضرورت توسعه برنامه­ های تمرینی و ورزشی در افراد با کم توانی ذهنی، هدف کلی، اهداف اختصاصی، روش اجرای تحقیق و کمیت آن پرداخت و در ادامه در خصوص یافته ­ها و نتایج این طرح پژوهشی نکاتی را ارائه نمود.

ایشان هدف کلی تحقیق را تولید محتوای علمی برای تدوین برنامه درسی دانش آموزان با کم توانی ذهنی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان نمود و در ادامه در خصوص هر یک از هدف های اختصاصی:

1- اهداف کلی و جزئی درس تربیت بدنی

2- روش­ های ارزشیابی درس تربیت بدنی

3- مواد آموزشی، فضای ورزشی مورد نیاز، ابزار و وسایل ورزشی درس تربیت بدنی

4- ویژگی­ های معلم تربیت بدنی

5- بهترین روش ­های تدریس و برخورد در کلاس تربیت بدنی

6- اصول و مبانی تمرین در دانش ­آموزان با کم توانی ذهنی و شیوه­ های نوین تمرینی

7- راهکارهای اجرایی توسعه فعالیت بدنی و تندرستی برای دانش­ آموزان با کم توانی ذهنی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به تفصیل به صحبت و ارائه نتایج پرداخت.

کاشی در پایان ضمن تشکر از دکتر طریفی حسینی رئیس سازمان و دکتر برقی معاون آموزشی و توان­بخشی خواستار نشر این طرح به وسیله تولید کتاب و برگزاری کارگاه ­های آموزشی برای معلمان تربیت بدنی مدارس آموزش و پرورش استثنایی شد.

در ادامه این جلسه، معاون آموزشی و توان­بخشی سازمان گفت: در سازمان آموزش و پرورش استثنایی، پژوهش به عنوان مبنای برنامه ­ریزی ­ها و کار قرار دارد و معتقدیم که هر فعالیت یا برنامه ه­ای که انجام می­شود، اگر پشتوانه پژوهشی نداشته باشد اثربخشی و کارایی لازم را نخواهد داشت. ایشان رویکرد سازمان را درتدوین هر یک از برنامه­ ها و فعالیت ­ها، داشتن پیوست پژوهشی عنوان نمود. 

برقی با اشاره به کسب رتبه سوم کمیته پژوهشی برتر حوزه ستادی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال 1400 بیان نمود: مشارکت علمی نقش بسیار زیادی در رسیدن به اهداف و برنامه­ های سازمان داشته و امیدواریم این فعالیت­ ها گسترش پیدا کند تا  بتوانیم با جذب مشارکت بخش­ های مختلف علمی، پژوهش ­های متعددی در این حوزه تعلیم و تربیت کودکان استثنایی، انجام دهیم.

برقی، در بخش دیگر از سخنان خود با تاکید بر اهمیت فعالیت­ های ورزشی برای کودکان استثنایی از اقدامات، فعالیت­ ها و برنامه­ های متعددی سازمان از قبیل: کیفیت بخشی به فعالیت ­های تربیت بدنی، تدوین محتوای درس تربیت بدنی، راهنمای آموزش درس تربیت بدنی، نهضت آموزش معلمان تربیت بدنی در مدارس پذیرا، ایجاد و راه اندازی کانون­ ها­ی تربیتی و ورزشی، ایجاد و توسعه رشته­ های ورزشی جدید و همچنین استاندارد سازی و توسعه فضاها و تجهیزات ورزشی و تربیت بدنی اشاره و  بر ضرورت نظام آموزش نیروی انسانی در همه بخش­ ها از جمله بخش تربیت بدنی از طرق مختلف تاکید  نمود.

لازم به ذکر است سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای تولید علم و ارائه راهکارهای اجرایی برای حل مسائل تربیت بدنی دانش ­آموزان با نیازهای ویژه، تحقیق و پژوهش در خصوص سه طرح پژوهشی را با همکاری پژوهشگاه مطالعات تربیت بدنی و علوم ورزشی در دستور کار خود قرار داده است.

لازم به ذکر است این نشست تخصصی به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد و جمعی از کارکنان آموزش و پرورش استثنایی و سایر علاقمندان، در آن حضور داشتند.

 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار موضوعی,اطلاعیه برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی
  • کد خبر : 6563
کلمات کلیدی
زهرا  ملک زاده

زهرا ملک زاده

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید