• انتشار: 1402/06/03 - 19:07
  • تعداد بازدید: 381
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ترویج سند تحول بنیادین، گامی مهم در راه ترویج تربیت اسلامی است

وزیر آموزش و پرورش گفت:ترویج سند تحول بنیادین، گامی مهم در راه ترویج تربیت اسلامی است.

7614.mp3 ترویج سند تحول بنیادین، گامی مهم در راه ترویج تربیت اسلامی است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضامراد صحرایی صبح امروز در آئین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر برگزیده سراسر کشور، بخش پژوهشی که در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت، شهیدان معلم، رجایی و باهنر را نماد دولتمردی در تراز انقلاب اسلامی دانسته و افزود: مردم شهیدپرور و مهمان‌نواز کرمانشاه، دیروز پشتیبان رزمندگان و امروز میزبان زائران اباعبدالله هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، قرآن را مبنا و محور تعلیم‌وتربیت رسمی عمومی دانسته و تصریح کرد:‌‌ ترویج این سند، گامی در راه ترویج تربیت اسلامی است.

 وی، توجه به نقش اسوه‌ای، تربیتی و هدایتی پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین، آموزه‌های بنیادین مهدویت، میراث نظری و عملی ماندگار حضرت امام خمینی (ره) و تعمیق پیوند با نظام و انقلاب و نهایتاً تعلیم‌وتربیت شش ساحتی را برخی از مهم‌ترین نکات مصرح در سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی معلول عدم توجه به مفاد این سند فرادستی و اجرای اسنادی بیگانه به کشور در سنوات گذشته است.

وزیر آموزش‌وپرورش، برگزاری مسابقات قرآن محور، ایجاد تشکل‌های دانش‌آموزی و تقویت آنان، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، هنری خانواده محور، راه‌اندازی جشنواره سواد اقتصادی در آینده نزدیک و مسابقات برنامه‌نویسی و کار با رایانه را مصادیق اجرای ساحت‌های شش‌گانه سند تحول دانسته و بیان داشت: برگزاری چنین رویدادهایی سبب امیدآفرینی، گفتمان سازی دینی و مهدوی، پیوند محتوای مسابقات به مفاد کتب درسی و تمرین زندگی اجتماعی می‌شود.

صحرایی، میزبانی مسابقات سراسری قرآنی دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و منوط شدن فارغ‌التحصیلی دانشجو معلمان به آموختن حداقل ۱۲ مهارت تربیتی، فرهنگی و اجتماعی را از جمله اهم اقدامات تربیتی این وزارت در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: درزمینه معلمان شاغل نیز امسال موفق به بازآموزی ۳۰۰ هزار همکار در قالب آموزش‌های ضمن خدمت شده‌ایم.

وی در پایان، به سبب پویایی، برگزاری شایسته رویدادهای کشوری، انسجام درون‌سازمانی و تعامل برون‌سازمانی مؤثر با سایر نهادها و دستگاه‌های علمی، فرهنگی و تربیتی، از مسئولین استانی و مجموعه همکاران شاغل در آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه تقدیر کرد.

در خاتمه این آئین، با اهدای لوح یادبود از نفرات و گروه‌های برتر مسابقات تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر و دختر برگزیده سراسر کشور، بخش پژوهشی از تاریخ بیست و هفتم مردادماه، لغایت سوم شهریورماه به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار شد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی
  • کد خبر : 7614
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید