• انتشار: 1399/01/17 - 15:37
  • تعداد بازدید: 1007
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
از سوی دکتر حسینی صورت گرفت؛

تشریح سیاست های دوازده گانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نشست شورای برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

2697.mp3 تشریح سیاست های دوازده گانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی

 


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دکتر سید جواد حسینی  با تقدیر از زحمات همکاران آموزش و پرورش استثنایی در ایام قرنطیه اظهار داشت: همکاران درمدارس در وضعیت بحران کرونا، با استفاده از بستر فضای مجازی مدرسه را به خانه دانش آموزان بردند و وقفه ای در آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه ایجاد نشد.


وی تاکید کرد: باید فرصتی را که ایجاد شده ادامه دهیم و آموزشهای مجازی به عنوان آموزش های مکمل ادامه یابد.


رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشوربا بیان اینکه نظام برنامه ریزی باید منتج به اجرای برنامه وبهبود عملکرد شود اظهار داشت: طرح و  برنامه مطلوب، اجرای مطلوب وارزیابی مطلوب، زمینه ساز بهبود عملکرد و رویه ها می شود.


وی گفت: سه بسته تحولی در سازمان تدوین شده است که مشتمل بر مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی ونظام برنامه ریزی مشارکت محور است و  در این برنامه های تحولی،  نوآوری، نیازسازمان و آموزش وپرورش دانش آموزان با نیاز ویژه مدنظر قرار گرفته است.


حسینی افزود: دو مورد ازبرنامه های تحولی در شورای معاونین وزارتخانه مصوب و برنامه نظام مشارکت محور نیز به زودی ارائه خواهد شد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برنامه های سازمان تا 20 فروردین نهایی می شود  اظهار داشت: با استقرار نظام جامع برنامه ریزی و تدوین برش استانی،  این برنامه ها به استانها ومدارس تسری خواهد یافت.


وی افزود: درراستای نظام برنامه ریزی ده کاربرگ،4  برنامه و18 فعالیت تعریف شده است که باید با پایش و ارزیابی مستمر، این برنامه ها اجرایی شوند.


معاون وزیر با تشریح سیاست های دوازده گانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: توسعه، تثبیت وتعمیق عدالت آموزشی، توسعه رویکردهای فراگیرسازی آموزش وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه، مناسب سازی آموزش وپرورش دانش آموزان با نیاز ویژه، توسعه مشارکت وارتباطات در ابعاد درون وبرون سازمانی در سطوح منطقه ای، ملی وبین المللی از جمله این سیاست ها می باشد.


وی افزود: جامعه پذیری واجتماعی شدن سازمان آموزش وپرورش استثنایی، روانسازی خدمات و فعالیت ها بااستفاده از فناوری نوین واطلاعاتی به منظور تحقق حقوق شهروندی وتکریم ارباب رجوع،  و ارتقاء کمی وکیفی خدمات ارائه شده توسط سازمان در ابعاد آموزش وپرورش از دیگر سیاست ها می باشد.


حسینی تصریح کرد: ارتقای کیفیت منابع انسانی در حوزه های جذب، نگهداشت، سازماندهی، سنجش، استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی ودیجیتالی درتحقق اهداف سازمانی، کاهش تمرکز سازمانی وتفویض اختیار در سطوح استانی، منطقه ای به ویژه مدرسه ای ،نگاه دانش بنیان  وپژوهش محور به برنامه ریزی ها درنظام تصمیم گیری وتوسعه آموزش های فنی وحرفه ای از دیگر اهداف سازمان اموزش و پرورش استثنایی می باشد


 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست,سازمان در نگاه رسانه
  • کد خبر : 2697
کلمات کلیدی