• انتشار: 1403/03/16 - 11:41
  • تعداد بازدید: 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبرداد:

توزیع 639 جلد کتاب داستان در مدارس استثنایی کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از توزیع 639 جلد کتاب داستان در سال تحصیلی 1403-1402 در مدارس استثنایی استان خبر داد.

8872.mp3 توزیع 639 جلد کتاب داستان در مدارس استثنایی کردستان

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش اسثنایی کردستان، طالب محمدی؛ با اعلام این خبر اظهار داشت: توسعه وتجهیز کتابخانه های مدارس استثنایی به منظور ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی وافزایش سرانه مطالعه در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

محمدی گفت: این تعداد کتاب با مشارکت سازمان آموزش وپرورش استثنایی  و معاونت پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش  تهیه ودر دوره های مختلف تحصیلی مدارس استثنایی استان توزیع شد.

وی افزود: کتاب‌خوانی به عنوان وسیله‌ای مؤثر برای ایجاد رغبت بیشتر و عادت دادن کودکان و نوجوانان به مطالعه بوده و انتخاب کتاب‌های مفید و جذاب انگیزه دانش‌آموزان را بیشتر می‌کند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه کتاب‌خوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های رشد و توسعه جوامع به شمار می‌رود،عنوان کرد: موضوع کتاب‌های انتخابی برای دانش‌آموزان باید ملموس، عینی، کاربردی وبه محیط زندگی آنان نزدیک باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن انکارناپذیر است.

محمدی اظهار کرد: یکی از مهمترین ابزارها برای پرورش و تربیت دانش‌آموزان که سرمایه‌های عظیم جامعه محسوب می‌شوند کتاب است و ترویج عادت مطلوب کتابخوانی نقش مهمی در توسعه و ارتقای دانش، آگاهی و تشویق دانش آموزان به مشارکت در امور فرهنگی دارد.

شایان ذکر است 554 نفر از عوامل اجرایی وآموزشی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان در ۷۷ مدرسه مستقل وضمیمه استثنایی به حدود یک هزار و 500 دانش آموز با نیاز ویژه در ۲۴۴ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

همچنین 589 دانش آموز نیز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر ( با بهره هوشی عادی) در مدارس عادی و با بهره مندی از خدمات آموزشی، پرورشی،توانبخشی وحمایتی آموزش وپرورش استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 8872
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان

تصاویر