رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان اعلام کرد؛
جشنواره الگوهای برتریاددهی - یادگیری زمینه ساز توسعه تجارب ملی ومحلی است
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: برگزاری جشنواره الگوهای برتر یاددهی - یادگیری زمینه ساز توسعه تجارب ملی ومحلی و افزایش توانمندیهای حرفهای معلمان به شکل فردی و گروهی است.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استنثایی کردستان؛ طالب محمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: جشنواره الگوهای برتر یاددهی یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه با هدف توسعه زمینه پژوهشگری در حوزه نوآوری های آموزشی، ارتقای شایستگی های حرفهای معلمان، توسعه کیفی منابع انسانی، آشنایی با فناوری های نوین ، شناسایی و ترویج روش ها و تجارب موفق و کارآمد تدریس برگزار می شود.
محمدی گفت: آموزگاراستثنایی، دبیر، هنرآموز و استادکار، معلمان رابط ، مدیر و معاون مدارس، نیروهای توانبخشی، مراقبان سلامت، مشاوره و مددکاری، مربیان پرورشی و معلمان تربیت بدنی ودانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی افزود: بر اساس شیوه نامه اجرایی جشنواره الگوهای برتر یاددهی- یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال تحصیلی 1403-1402همکاران شاغل آموزش وپرورش استثنایی و مراکز جامع استان از ابتدای اسفندماه جاری تا پایان فروردین ماه آتی می توانند آثار خود را در قالب فیلم 20 تا 30 دقیقه ای درسامانه جشنواره به نشانی jashnvareh.csdeo.ir بارگذاری کنند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: شرکتکنندگان فقط در یک رویکرد انفرادی یا درس پژوهی و یک موضوع در حوزه آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی، توان بخشی، مشاوره، مددکاری و بهداشت، امکان حضور در این جشنواره را دارند.
محمدی با تأکید بر اینکه تدوین طرح درس و فعالیتهای پیشنهادی مرتبط با در نظر گرفتن ساحتهای ششگانه تربیتی سند تحول بنیادین خواهد بود، گفت: افراد برگزیده کشوری سه سال گذشته مجاز به شرکت در جشنواره سال جاری نمیباشند.
وی افزود: معلمان باید از دانشآموزان هم پایه کلاس خود در امر تدریس استفاده نمایند. در صورتی که خلاف این مساله محرز گردد، اثر از ادامه روند داوری حذف میشود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: فرآیند ارزیابی آثاروتجربیات معلمان در سه سطح استانی، کشوری ونهایی خواهد بود.
وی با بیان اینکه تنوع نیازها در دانش آموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب می کند تا ارتقاء وبه روز آوری تخصص ومهارت معلمین مدنظر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: نقش معلم به عنوان هدایت کننده ومؤثرترین عنصر در فرآیند آموزش وپرورش اجتناب ناپذیر است، لذا ارتقای توانمندی معلمان در برنامه های آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.
محمدی با بیان اینکه معلمان عنصر اصلی در نظام آموزش و پرورش به شمار میآیند، تصریح کرد: موفقیت نظام آموزشی به تعامل دانش، مهارت وحساسیت معلم ازیک سو وتحقق انتظارات یادگیرندگان از سوی دیگر مرتبط است .
نظر دهید