جلسه مشترک معاونت پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و مدیر کل آموزش و پرورش استان قم
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم، دکتر محمد مصطفوی معاونت تشخیص، پیشگیری و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ٣٠ اردیبهشت ماه در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم با حضور رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، اعضای محترم شورای معاونین اداره کل، محمودی رئیس اداره آموزش و پرورش استنثایی استان، روسای محترم ادارات و کارشناسان اداره استثنایی حضور یافت تا پیرامون برنامه تحولی سنجش بدو ورود به دبستان سال ١۴٠٢ و ١۴٠٣ به بحث و تبادل نظر بپردازند. ایشان در وهله نخست به بیان دلایل روند تغییر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و خارج شدن آن از پروژه مهر و شروع آن از دی ماه سال گذشته پرداختند و به چالش ها، معایت و مزایای این طرح اشاره کردند. در ادامه بیان داشتند با توجه به سیاست های جدید سازمان، مراکز مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام با رویکرد و ساختاری جدید تغییر می یابند. در ساختار جدید، این مراکز علاوه بر دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری، دانش آموزان دیرآموز و ... را هم تحت پوشش قرار می دهند. هم چنین آموزش معلمان مقطع ابتدایی با هدف کیفیت بخشی به کلاس درس در دستور کار این مراکز قرار دارد. ایشان با اشاره به اینکه از این پس سنجش بدو ورود به دبستان از مهر ماه آغاز و در طول سال تحصیلی ادامه خواهد داشت، بیان داشتند به موازت سنجش تشکیل پرونده الکترونیک و مداخلات بهنگام هم برای دانش آموزان صورت خواهد گرفت و از این پس ما دانش آموز جامانده از تحصیل نخواهیم داشت و دانش آموزان توسط کمیته ای مشخص در مدارس جایدهی خواهند شد. همچنین در ادامه تغییر رویکرد تک بعدی سنجش نوآموزان، آیتم های سنجش بدو ورود به دبستان نیز تغییر خواهد کرد و سنجش جدید ۵ آیتم تعاملات اجتماعی، شناختی، شایستگی های حرکتی، عاطفی – هیجانی و مشاوره با والدین را در بر می گیرد. در ادامه محمودی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی، گزارشی از وضعیت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان استان را ارائه کرد.
روابط عمومی اداره استثنایی قم @qom_estesnaei
نظر دهید