• انتشار: 1402/05/23 - 09:20
  • تعداد بازدید: 367
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد:

جمعیت رو به رشد دانش‌آموزان طیف اتیسم در خوزستان

7456.mp3 جمعیت رو به رشد دانش‌آموزان طیف اتیسم در خوزستان

به گزارش روابط عمومی ، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: از نظر جمعیتی در طیف اوتیسم، آمار در استان خوزستان رو به رشد است و جزو استان‌های با آمار بالای اوتیسم هستیم اما آمار تعداد دانش‌آموزان در برخی گروه‌ها مانند آسیب‌های شنوایی و بینایی، به خاطر کاشت حلزون رو به افت است.

علی ممبینی در شورای آموزش و پرورش خوزستان که (۲۲ مردادماه) در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، کار بزرگی در حال انجام است و در صورت حمایت، بخش عمده‌ای از مشکلات ابتدایی حل می‌شود که شامل راه‌اندازی مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشد و تربیتی است.

 وی افزود: در راستای بازگشایی مدارس، طرح سنجش با رویکرد جدید از دی‌ماه سال گذشته شروع شد و تا امروز، ۱۱۰ هزار و ۲۳۶ نوآموز پایه اول در استان خوزستان سنجش شده‌اند. هر ساله سنجش نوآموز تا آبان‌ماه و آذرماه ادامه داشت اما خوشبختانه امسال ۹۸ درصد دانش‌آموزان سنجش شده و مجوز ثبت‌نام گرفته‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی، آسیب‌دیده از نظر بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، طیف اوتیسم و اختلالات رفتاری در حوزه استثنایی هستند، گفت: دانش‌آموزان استنثایی، افراد با نیازهای ویژه هستند که به خاطر نارسایی‌های جسمی، ذهنی، اجتماعی، روانشناختی، یادگیری و... مشکلاتی دارند و نسبت به هم‌سالان خود متفاوت هستند. بر این اساس برای اینکه مشکلات آن‌ها مانع یادگیری‌شان نشود، تغییراتی در آموزش و محتوا و برنامه‌ریزی به کار گرفته ایم تا این بچه‌ها نیز از آموزش بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی، حدود ۱۰۰ مدرسه با ۴ هزار و ۸۹۷ دانش‌آموز و حدود یک هزار و ۴۳۹ نیرو در استان خوزستان وجود دارد، افزود: مشکل اصلی این است که صددرصد این دانش‌آموزان باید از سرویس استفاده کنند و اگر سرویس رفت و آمد ارایه ندهیم، با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده‌های آن‌ها، این مساله منجر به ترک تحصیل دانش‌آموزان می‌شود.

ممبینی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، ۱۸ میلیارد تومان برای سرویس مدارس استثنایی خوزستان نیاز داریم که ۸ میلیارد تومان مربوط به اهواز و ۱۰ میلیارد تومان مربوط به دیگر شهرهای استان خوزستان است. شهرداری‌ها می‌توانند بخشی از رفت و آمد دانش‌آموزان را بر عهده بگیرند و در این خصوص مکاتبات انجام شده با شهرداری اهواز به جاهای خوبی رسیده است. تلاش می‌کنیم با کمک شهرداری در اهواز به نتیجه برسیم اما بحث اصلی، مربوط به شهرستان‌ها است.

  • گروه خبری : اخبار استان ها,خوزستان
  • کد خبر : 7456
کلمات کلیدی
روابط عمومی  خوزستان

روابط عمومی خوزستان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید