• انتشار: 1402/05/22 - 11:02
  • تعداد بازدید: 1003
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی :

جهت گیری توحیدی هنر و زیبایی شناسی در عرصه تعلیم و تربیت بسترساز کسب فضائل اخلاقی و رسیدن انسان به کمال است

7465.mp3 جهت گیری توحیدی هنر و زیبایی شناسی در عرصه تعلیم و تربیت بسترساز کسب فضائل اخلاقی و رسیدن انسان به کمال است
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، دکتر طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در آیین افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات فرهنگی، هنری دانش آموزان پسر با نیازهای ویژه کشور که در  استان مازندران برگزارشد گفت: عالم خلقت بدیع ترین آفرینش و اثر هنری است که خالق آن خداوند متعال است و هر کسی در این عالم به اندازه وسع و مرتبه وجودی خود می تواند زیبایی های آن که تجلیاتی از اسماء الهی هستند را درک کند. 
 وی در ادامه به تبیین رویکرد زیبایی شناختی در نظام تعلیم و تربیت پرداخت و بیان داشت: هنر و زیبایی شناسی یک ساحت قدسی و الهی دارد و یکی از عرصه ها و راه های شناخت و قرب الهی و درک حقیقت توحید است. لذا هنر و زیبایی شناسی توحیدی به واسطه زمینه سازی ارتباط عاطفی عمیق با خداوند، سرمنشاء کسب فضایل اخلاقی و رسیدن انسان به نقطه کمال است. 
وی افزود: یکی از رسالت های آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه های درک و آفرینشگری هنری برای دانش آموزان است. چه اینکه ظرفیت آفرینشگری هنری و زیبایی شناسانه در انسان جلوه ای از آفرینشگری هنری خداوند متعال است که به عنوان عطیه ای الهی در وجود انسان نهاده شده است. لذا ما در آموزش و پرورش در قالب ساحت تربیت هنری و زیبایی شناسی در پی توسعه رویکرد زیبایی شناسی و هنر متعهد هستیم که زمینه ساز تعالی ارزش های اخلاقی، انسانی و اجتماعی است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با یادآوری اهمیت ساحت تربیت هنری و زیبایی شناسی به عنوان چتری فراگیر بر برنامه های درسی دانش آموزان بر لزوم بازتعریف عناصر برنامه درسی از جمله اهداف، محتوا، روش های تدریس و روش های ارزشیابی مبتنی بر هنر و زیبایی شناسی تاکید کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با یاد کردن از ظرفیت های روحی دانش آموزان استثنایی بر درک هنری متعالی این دانش آموزان و انعکاس آن در آفرینش های هنری این دانش آموزان تاکید نمود و اضهار داشت: لازم است شرایطی فراهم شود تا هر دانش آموز متناسب با شرایط خود بتواند استعدادهای هنری اش را بروز دهد. لذا معلمان باید ضمن اهتمام به خلق فرصت ها و موقعیت های تربیتی مبتنی بر هنر و زیبایی شناسی و عاملیت خود در پرداختن به امور هنری، زمینه های لازم برای شناسایی استعدادهای هنری دانش آموزان و قرار دادن آن ها در مسیر نخبگی در عرصه هنر را فراهم کنند.
  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 7465
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید