• انتشار: 1402/10/07 - 08:53
  • تعداد بازدید: 977
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

حضور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان در برنامه تلویزیونی

ادغام اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه وظیفه کلیه نهادهای اداره کننده جامعه/دانش آموزان معلول مستحق ترین افراد مشمول آموزش هستند/برنامه سنجش یکی از گلوگاه های کیفیت بخشی است

8394.mp3 حضور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان در برنامه تلویزیونی

 

 به گزارش روابط عمومی  آموزش و پرورش استثنایی کردستان،  طالب محمدی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی ژین ئه وین از سیمای مرکز کردستان، به معرفی آموزش وپرورش استثنایی ونحوه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به مدرسه پرداخت.

محمدی آموزش وپرورش استثنایی را متولی آموزش عمومی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد وافزود: آموزش وپرورش استثنایی تخصصی ترین وعلمی ترین بخش آموزش وپرورش است.

وی اظهار کرد: آموزش وپرورش استثنایی علاوه بر خدمات آموزشی، خدمات پرورشی، تربیتی، حمایتی وتوانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش استثنایی وکلیه نهادهای اداره کننده جامعه فراهم کردن زمینه ورود دانش آموزان معلول به جامعه وادغام اجتماعی آنان است.

محمدی ادامه داد: وظیفه اصلی آموزش وپرورش زمینه سازی است تا هر دانش آموزی با هر استعداد وتوانایی وبا هرنوع محدودیتی  بتواند وارد آموزش وپرورش شود واز نعمت تعلیم وتربیت برخوردار شود.

وی با بیان اینکه آموزش از بدیهی ترین حقوق هر انسانی است، افزود: این حق برای دانش آموزان استثنایی ویژه تر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تأکید کرد: دانش آموز استثنایی علاوه بر اینکه حق دارد از نعمت آموزش برخوردار شود، چون نیاز ویژه دارد حق برخورداری از آموزش ویژه را هم دارد.

محمدی افزود: آموزش وپرورش استثنایی وظیفه دارد زمینه ای را فراهم کند تا این دانش آموزان که مستحق ترین افراد مشمول آموزش هستند بتوانند از آموزش بهره مند شوند.

وی خدمت کردن به این مستحق ترین قشر خدمتی جامعه را فرصتی مغتنم، توفیق الهی وافتخار دانست واظهار کرد: آموزش وپرورش این دانش آموزان عظمت روحی، ظرفیت معنوی بالا وصبری آگاهانه را می طلبد که معلمان حوزه آموزش وپرورش استثنایی با خدمت به دانش اموزان مصداق عینی تحقق این موارد هستند.

محمدی گفت: اصل در نهاد تعلیم وتربیت کشف کردنی است، نه وضع کردنی وکار آموزش وپرورش  فراهم کردن زمینه ای است تا استعداد دانش آموزان کشف شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه قانون تشکیل سازمان آموزش وپرورش استثنایی به سال ۱۳۶۹ برمی گردد، افزود: سازمان آموزش وپرورش استثنایی جزو معدود سازمانهایی است که مصوبه صریح مجلس شورای اسلامی را دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۳۴ نفر از عوامل اجرایی وآموزشی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان گفت: ۷۷ مدرسه مستقل وضمیمه استثنایی به حدود یک هزار و 500 دانش آموز با نیاز ویژه در ۲۴۴ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

محمدی افزود: ۵۸۹ دانش آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر ( با بهره هوشی عادی) در مدارس عادی و با بهره مندی از خدمات آموزشی، پرورشی،توانبخشی وحمایتی آموزش وپرورش استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه برشمردن 7 وظیفه مهم آموزش وپرورش استثنایی، افزود: عناوین برنامه عملیاتی نیز جهت اجرا در قالب ۴۱ برنامه اصلی به شهرستان‌ها ومناطق ابلاغ شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: برنامه سنجش یکی از موضوعات مهم آموزش وپرورش است وآموزش وپرورش استثنایی مجری برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان است.

محمدی گفت: جامعه مخاطب برنامه سنجش کلیه دانش آموزان بدوورود به آموزش وپرورش در پایه اول ابتدایی است.

وی اظهار کرد: در عصر فعلی کف سطح  آموزش بالا آمده است و آموزش و پرورش در عصر حاضر بعنوان یک صنعت رشد به مرحله توسعه رسیده و رمز ماندگاری آموزش و پرورش در عصر توسعه یافتگی توجه به کیفیت آموزشی است و برنامه سنجش یکی از گلوگاه های کیفیت بخشی است.

محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی وتشخیص به موقع مشکلات ونارسایی های مختلف ذهنی، شناختی، جسمانی، عاطفی و اجتماعی نوآموزان برشمرد.

وی افزود: در اجرای برنامه سنجش بانک اطلاعاتی جامعی در مورد این نوآموزان بدوورود به مدرسه با دو هدف انجام مداخلات بهنگام آموزشی، توانبخشی وجایدهی مناسب در سیستم آموزشی تهیه می شود.

طالب محمدی با بیان اینکه در رویکرد جدید، سنجش در طول سال تحصیلی و در پایگاه های جامع سنجش انجام می شود خاطر نشان کرد: تا پایان اسفند ماه جاری اولویت سنجش با نوآموزان 5 ساله است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: ۲۰ مرکز جامع در استان با نیروهای تخصصی سنجش هوش، بینایی، شنوایی، مراقبت های بهداشتی، سلامت وجسمی حرکتی نوآموزان را انجام می دهند.

وی ادامه داد: نوآموزان دارای مشکل به متخصصین ارجاع می شوند ونوآموزان بدون مشکل در سامانه سنجش که به سامانه ثبت نام دانش آموزی لینک شده است ثبت اطلاعات می شوند.

محمدی افزود: اگر نوآموزی در سامانه ثبت نام نکند وبرای سنجش مراجعه نکند در سال تحصیلی آینده برای پایه اول ابتدایی در هیچ مدرسه ای امکان ثبت نام ندارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: فرآیند نوبت‌دهی و ثبت اطلاعات نوآموزان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و اولیاء برای دریافت نوبت سنجش به آدرس الکترونیک my.medu.ir مراجعه نمایند.

وی افزود: پس از پرداخت هزینه سنجش به مبلغ ۶۰ هزار تومان، اولیاء در نوبت تعیین شده به مراکز جامع سنجش استان مراجعه می‌کنند.

محمدی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی ۳۰ هزار و ۵۸۱ نوآموز در برنامه سنجش سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، اظهار کرد: از زمان آغاز برنامه سنجش (مهرماه) تا کنون 12 هزار نفر در این برنامه شرکت کردند.

 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 8394
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید