• انتشار: 1399/10/08 - 18:01
  • تعداد بازدید: 947
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی در شورای فراگیر سازی خبر داد؛

رشد 82 برابری دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر در مدارس پذیرا

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی نشست شورای فراگیر سازی آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد.

3846.mp3 رشد 82 برابری دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر در مدارس پذیرا

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه در سند تحول بنیادین بر آموزش‌های تلفیقی تأکید شده است اظهار کرد: در راهبردهای کلان سند تحول بر یکپارچه‌سازی فرایند تعلیم‌وتربیت و گسترش و تأمین همه‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی تأکید شده است و انعطاف‌پذیری تعلیم‌وتربیت برای تمامی دانش‌آموزان از جمله تأکیدات برنامه درس ملی است.

 معاون وزیر با بیان اهداف آموزش تلفیق فراگیر اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی برای تمامی کودکان واجب‌التعلیم، ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه جهت ورود به عرصه جامعه و زندگی‌کردن در کنار سایر افراد، ایجاد زمینه‌های لازم برای بهبود شاخص‌های کمی و کیفی آموزش‌وپرورش و ایجاد زمینه‌های تعامل صحیح بین دانش‌آموزان عادی و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از اهداف برنامه تلفیقی فراگیر است.

وی افزود: تنوع مدارس و وجود 24 نوع مدرسه در نظام تعلیم‌وتربیت به کیفیت آموزش و عدالت لطمه زده است و باید به سمت مدارس ترکیبی حرکت کرد.

معاون وزیر با بیان اینکه پذیرش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی پذیرا از سال 1380 تاکنون 82 برابر رشد داشته است اظهار کرد: بیش از 23 هزار دانش‌آموز تلفیقی و 50 هزار دانش‌آموز با مشکلات یادگیری در 21 هزار مدرسه پذیرا در حال تحصیل هستند و 834 مدرسه به‌عنوان مدارس پشتیبان و 723 معلم پشتیبان وظیفه حمایت و پشتیبانی از این دانش‌آموزان را برعهده دارند.موز تلفقی

وی افزود: علی‌رغم رشد کمی تعداد دانش‌آموزان تلفیقی هنوز در ارتقای کیفیت برنامه تلفیقی فراگیر با مشکلاتی مواجه هستیم که نیازمند توجه بیشتر به این حوزه است.

حسینی با بیان اینکه سامانه ندای همراه با هدف ارائه خدمات به دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر راه‌اندازی شده است گفت: این سامانه در گام اول با استفاده از ظرفیت 16 مشاوره برگزیده خدمات مشاوره‌ای به این دانش‌آموزان ارائه می‌دهد و در گام بعدی نیز از ظرفیت تمامی مشاورین مدارس استفاده خواهد شد.

 حسینی آموزش معلمان مدارس پذیرا را از ضروریات کیفی سازی برنامه تلفیقی فراگیر دانست و اظهار کرد: معلمان آموزش‌دیده می‌توانند به‌خوبی طرح را پیش ببرند و در سال جاری برگزاری 108 ساعت دوره ضمن خدمت برای معلمان و مدیران مدارس پذیرا پیش‌بینی‌شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه در سال جاری 32 مدرسه پذیرا در کشور به‌صورت الگویی مناسب‌سازی خواهد شد گفت: مدارس جدیدی که توسط سازمان نوسازی مدارس ساخته می‌شود می‌تواند با مناسب‌سازی کامل برای استفاده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ساخته شوند تا در آینده شاهد مدارس مناسب‌سازی شده باشیم

وی در پایان گفت: ارتباط مستمر با سازمان پژوهش برای ارائه برنامه درسی فراگیر سازی و افزایش رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان تلفیقی گامی در جهت ارتقای کیفیت تعلیم‌وتربیت این دانش‌آموزان است

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی
  • کد خبر : 3846
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید