روایت فداکاری معلم مدرسه استثنایی فردوس یک بروجرد
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزشوپرورش استثنایی۰
فاطمه خسروی آموزگار پایه سوم دانش آموزان با آسیب شنوایی مدرسه فردوس یک شهرستان بروجرد می باشد این آموزگار مهربان و عاشق دانش آموزان وکارش می باشد . او می گوید: عشق به دانش آموزان سرلوحه کار یک معلم باید باشد و کاربا دانش آموزان با نیازهای ویژه ،کاری سخت اما شیرین است .
و حال روایت شیرین این معلم فداکار:
به نقش خانواده در امر تعلیم وتربیت دانش آموزان بسیار اعتقاد دارم .
همیشه اول سال تحصیلی فرم هایی تهیه می کنم که درآن سوالاتی درباره تک تک اعضای خانواده می باشد از سطح سواد ،تحصیلات ،شغل .....،وبعد درجلسات آموزش خانواده پی گیر مشکلات احتمالی آنها می شوم .چراکه معتقدم خانواده ومدرسه باهم درپیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارند .
تصمیم برای باسواد کردن خواهر ناشنوای دانش آموز
یک روز که فرم هارا بررسی می کردم متوجه شدم یکی از دانش آموزانم، خواهر وبرادر ناشنوای دیگری نیز دارد وخواهرش با سی سال سن بیسواد است ،از آن لحظه تا چند روز ذهنم درگیر خواهر ناشنوای بیسواد دانش آموزم بود.تااینکه تصمیم گرفتم، برای باسواد کردن به او کمک کنم .بامادر خانواده تماس گرفتم واز وی خواهش کردم با دختربزرگش به مدرسه بیاید .
خوشحالی مادر از باسواد شدن دخترش ،وقتی با مادر فاطمه صحبت کردم که چرا مژگان دختر بزرگش با سی سال سن هنوز بیسواد است ،درجوابم گفت : ما تا چند سال پیش در روستا زندگی می کردیم وخیلی با مدارس استثنایی آشنایی نداشتیم و.......وقتی صحبت هایش تمام شد گفتم دوست دارید، مژگان هم خواندن ونوشتن یاد بگیرد .درحالی که از خوشحالی اشک درچشمانش حلقه زده بود گفت : خانم معلم مگر می شود ؟
تلاش برای سواد آموزی به مژگان
از مادرش خواستم مژگان هر روز با خواهرش به مدرسه بیاید و من درساعت های تفریح با او کارکنم . درمنزل فاطمه راهنمای خواهرش باشد وتمرین هارا با او کار کند.
لبخند رضایت برلبان مژگان از باسواد شدن
حالا تقریبا ۷ ماه از آن زمان می گذرد ومژگان باکمک من وخواهرش توانست خواندن ونوشتن بیاموزد .ومن درچهره ی پاک این دختر خوشحالی و رضایت را می بینم .
نظر دهید