معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی:
ساخت آینده کشور، مأموریت اصلی نظام تعلیموتربیت است.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور در گردهمایی مدیران و روسای آموزشوپرورش شهرستانها و مناطق استان کرمان گفت: ساخت آینده کشور، مأموریت اصلی نظام تعلیموتربیت است، طرح رتبهبندی اولین قدم دولت برای حمایت از معلمان است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حمید طریفی حسینی در گردهمایی مدیران و روسای آموزشوپرورش شهرستانها و مناطق استان کرمان گفت: مردم کرمان هم از جنس شهید قاسم سلیمانی در دنیا الگو هستند، امیدواریم با تصمیمهایی که در آموزشوپرورش استثنایی میگیریم بتوانیم خدمتی درخور به دانش آموزان با نیازهای ویژه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باارزشترین سرمایه کشور و امانتهایی به نام دانشآموز در اختیار ماست، افزود: اولین کار ما حفظ و صیانت از دانشآموزان و گرفتن ارزشافزوده از این سرمایه است، همه بخشها باید در خدمت آموزشوپرورش باشند تا آموزشوپرورش بتواند مأموریت خود را بهخوبی انجام دهد.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور گفت: در دوران کرونا دانشآموزان وارد فضای مجازی شدند و کارکردهای تربیتی و بخش مأموریتی ما دچار چالشهایی شد، باید یکبار دیگر مسیر تعالی و رشد دانشآموزان را فراهم کنیم، دشمن مدرسه را در این فضا هدف گرفت اول دانشآموز را هدف گرفت و بعد معلم را.
طریفی حسینی اظهار داشت: به همت همه همکاران ما در لایههای مختلف، توطئه اخیر دشمن را هم پشت سر گذاشتیم، باید قدر جایگاه خود را بدانیم و از فضای مدرسه صیانت کنیم.
معاون وزیر آموزشوپرورش گفت: موضوع کلانی که در آموزشوپرورش دنبال میشود سند تحول دولت است که 37 حوزه اولویتدار در آن مشخصشده که بر مبنای تفکر تحولی سه محور اصلی داریم.
طریفی حسینی گفت: اولین محور، اصلاح نظام حکمرانی بر آموزشوپرورش شامل تقویت مدیریت آموزشگاهی است، مدیر آموزشوپرورش ستون و مدیر مدرسه محور تحول است.
وی اظهار داشت: وزیر آموزشوپرورش بعد از 8 ماه بخشنامهای در 24 بند ابلاغ کرده، یکی از سیاستهای اجرایی آموزشوپرورش استثنایی، مردمی سازی امور است که از اولویتهای دولت هم هست، مردمی سازی مبتنی بر مکتب حاج قاسم سلیمانی.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور گفت: رتبهبندی معلمان قدم اول دولت برای حمایت از معلمان است، کارآمدی سیستم را باید نشان دهیم، همه ما انتظار یک سیستم بهرهور را داریم، بهرهوری به معنی بالاتر بردن عملکرد نسبت به آنچه از ما انتظار دارند، هست.
طریفی حسینی با اشاره به اینکه امسال 100 مرکز رفع مشکلات یادگیری در کشور به بهرهبرداری رسیده، تصریح کرد: محور دوم، توسعه عدالت تربیتی است که در این راستا، قرارگاه عدالت تربیتی شکلگرفته و سطح دیگر آن متنوع سازی است، اردوگاههایی در کشور مناسبسازی میشود، جذب و پوشش تحصیلی دانشآموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح «شهید محمودوند» با شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل در دستور کار قرارگرفته است.
وی ادامه داد: محور سوم روزآمدسازی فعالیتهای پرورشی و آموزشی است که برای این منظور، توسعه متوازن متناسب با آمایش، زیستبوم و نیاز منطقه انجامشده است.
معاون وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه 500 نیروی توانبخشی در کشور آموزشدیدهاند، گفت: حق دانشآموزان استثنایی این است که شرایط تحصیلشان متناسب بااستعداد و تواناییشان در مسیر درست قرار گیرد.
گردهمایی مدیران و روسای آموزشوپرورش شهرستانها و مناطق استان با حضور حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی، امید قنبرپور مدیر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بینالملل سازمان آموزشوپرورش استثنایی، مدیران کل آموزشوپرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، شهردار کرمان، رئیس آموزشوپرورش استثنایی در سالن اجتماعات شهید مهدوی آموزشوپرورش ناحیه دو کرمان برگزار شد.
نظر دهید