• انتشار: 1400/05/06 - 10:14
  • تعداد بازدید: 831
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین:

ضعف سواد رسانه والدین و دانش آموزان در دوران تحصیل مجازی باید برطرف شود / مداخله حضوری مشاوران و معلمان متخصص در دوران تحصیل کرونا یک ضرورت است

ید معرفت الله احمدی در خصوص نقش معلمان و مدیران مدارس در شرایط کنونی گفت: کلاس درس فقط مختص یادگیری محتوای درسی نیست و مهارت های دوست یابی، مهارت های ادراکی - حرکتی ، آموزش فرهنگ اجتماعی و عمومی و نظم پذیری از مهم ترین کارکردهای مدرسه است.

4880.mp3 ضعف سواد رسانه والدین و دانش آموزان در دوران تحصیل مجازی باید برطرف شود / مداخله حضوری مشاوران و معلمان متخصص در دوران تحصیل کرونا یک ضرورت است

به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از  روابط عمومی اداره  آموزش و پرورش  آموزش  و پرورش استثنایی قزوین، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: برطرف کردن ضعف سواد رسانه ای والدین و محصلان و تغییر رفتار دانش آموزان در دوران کرونا ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

احمدی افزود: ضعف سواد رسانه ای بخش قابل توجهی از والدین، لزوم‌ مدیریت رفتار دانش آموزان در حین یادگیری که مداخله حضوری مشاوران و معلمان متخصص را می طلبد؛ از جمله چالش های آموزش در دوران کروناست.

احمدی افزود: به منظور برخورداری دانش آموزان از خدمات با کیفیت آموزشی - توانبخشی - پرورشی، بهترین شیوه تحصیل در دوران کرونا روش ترکیبی (حضوری - غیرحضوری) است.

وی گفت: الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون معلمان و شرکای تعلیم و تربیت، آموزش انفرادی، طراحی محتوای آموزشی متنوع و هدفمند از الزامات آموزش ترکیبی است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین یادآور شد: مدیر و ارکان مدیریتی مدرسه بیش از هر مرجع دیگری بر امور آن اشراف داشته و توانایی طراحی ، اجرا و نظارت بر اثرگذارترین برنامه ها را در مدرسه خواهند داشت.

وی گفت: کیفیت بخشی و نظام مند بودن انتصاب مدیران مدرسه ، توانمندسازی مدیران مدارس، احصاء نیازهای دانش آموزان در ساحت های ۶ گانه تربیتی و طراحی برنامه سالانه در این مسیر، فعال سازی شورای معلمان و مدرسه در راستای تنطیم برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت، استفاده حداکثری از ظرفیت های منابع بومی - محلی؛ مدرسه را به کانون یادگیری اثربخش و کارآمد تبدیل خواهد کرد.

احمدی بیان کرد: سرمایه ای بی بدیل به نام منابع انسانی کارآمد و با انگیزه، تسلط مدیران مجموعه بر مسائل کلان و سیاست ها و رسالت سازمانی، جلب مشارکت فکری حداکثری صاحب نظران و متخصصین آن را شامل می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین ادامه داد: با مداخله حضوری مشاوران و معلمان متخصص می توان چالش های آموزش در دوران کرونا را کاهش داد.

 سید معرفت الله احمدی در خصوص چالش های تحصیل در دوران کرونا گفت: کلاس درس فقط مختص یادگیری محتوای درسی نیست و مهارت های دوست یابی، مهارت های ادراکی، حرکتی ، آموزش فرهنگ اجتماعی و عمومی  و نظم پذیری از مهم ترین کارکردهای مدرسه است.

وی افزود: خدمات توانبخشی جزء لاینفک تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است که این مهم فقط با حضور فیزیکی نوآموز / دانش آموز در واحدهای توانبخشی از قبیل گفتاردرمانی، کاردرمانی، تربیت شنیداری و فیزیوتراپی نتیجه می دهد.

احمدی تصریح کرد: این خدمات در سنین طلایی اثربخشی لازم را دارند که از آن به عنوان شناسایی زودهنگام و مداخله بهنگام یاد می کنیم.

 

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4880
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید