دکتر حسینی خبر داد؛
عملکرد ارزنده آموزش و پرورش استثنایی مازندران در ارتقای کمی دانش آموزان تحت پوشش طرح تلفیقی فراگیر
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در چهاردهمین نشست شورای راهبری از عملکرد آموزش و پرورش استثنایی مازندران در حوزه آموزش و پرورش تلفیقی فراگیر و جذب دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در بخشی از چهاردهمین نشست شورای راهبری که با محوریت گزارش آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران برگزار شد، بیان داشت: آموزش و پرورش استثنایی مازندران در تحقق شاخص های بسته های تحولی آموزش و پرورش استثنایی بویژه در بسته مشارکت ها عملکرد خوبی داشته است و برگزاری نشست ها با هدف تغییر نگرش در جامعه و آماده سازی سایر دستگاه ها از جمله اقدامات ارزشمند این استان در حوزه مشارکت ها است.
حسینی با بیان اینکه از ۲۱۰ مدرسه استثنایی طرح خشت تا بهشت سهم آموزش و پرورش استثنایی مازندران ۱۰ مدرسه است، گفت: از این تعداد ۵ مدرسه در حال ساخت است و انتظار می رود برای ساخت ۵ مدرسه دیگر از طریق خیرین و سازمان نوسازی مدارس پیگیری های لازم انجام شود.
وی افزود: هم چنین ساخت یک سالن ورزشی در این استان در حال انجام است که باید برای اتمام ساخت آن تلاش شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه استان مازندران مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اتیسم ندارد، گفت: باتوجه به این یک زمین برای ساخت این مدرسه درنظر گرفته شده است باید برای جذب اعتبارات ساخت این مدرسه تلاش شود.
حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مازندران در نهضت توان افزایی ۱۱۱ میلیون تومان اعتبار جذب کرده است، گفت: با توجه به ظرفیت استان مازندران این اعتبار کم است و باید تلاش بیشتری در این زمینه شود.
حسینی با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: 98.64 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان استان مازندران دربرنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری کرده اند.
جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مازندران در طرح هدایت رتبه اول را دارد، گفت: در حوزه استثنایی ۴۵۰ دستگاه تبلت و در حوزه آموزش و پرورش عادی بیش از ۳۴ هزار دستگاه تبلت توزیع شده است.
نظر دهید