• انتشار: 1399/05/06 - 17:00
  • تعداد بازدید: 622
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر حسینی مطرح کرد؛

فعالیت های سال جاری معاونت آموزش، برنامه ریزی و توانبخشی در قالب ۱۰ برنامه و ۸۸ فعالیت / تلاش برای استقرار نظام تصمیم گیری مبتنی بر شبکه دانش

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست صمیمی با کارکنان حوزه معاونت آموزش، برنامه ریزی و توانبخشی گفت: برنامه های سال جاری حوزه معاونت آموزش در قالب ۱۰ برنامه و ۸۸ فعالیت پیگیری می شود

3373.mp3 فعالیت های سال جاری معاونت آموزش، برنامه ریزی و توانبخشی در قالب ۱۰ برنامه و ۸۸ فعالیت / تلاش برای استقرار نظام تصمیم گیری مبتنی بر شبکه دانش

 


دکتر سید جواد حسینی در این نشست با اعلام این خبر افزود: از ۸۸ فعالیت ۶۲ فعالیت مربوط به حوزه آموزش ، ۱۴ فعالیت در حوزه توانبخشی، ۴ فعالیت مرتبط با حوزه سنجش  و ۸ فعالیت مرتبط با حوزه تلفیقی فراگیر است.


وی افزود: ۲۵ فعالیت جدید و تاسیسی است و ۶۳ فعالیت این حوزه نیز فعالیت های مستمر است.


حسینی با اشاره به تدوین سه بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: 6 برنامه و 14  فعالیت مرتبط با بسته های تحولی در حوزه معاونت آموزش، برنامه ریزی و توانبخشی تعریف شده است که 3برنامه و  ۸ فعالیت مربوط به بسته مدرسه انطباقی، یک برنامه و یک فعالیت مربوط به بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی و2 برنامه و ۵ فعالیت نیز مربوط به بسته توسعه مشارکت ها است.


وی افزود: مناسب سازی مبتنی برتوانمند سازی مدیران ، معلمان و جامعه، ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی دیجیتالی، مشارکت  درمناسب سازی مدارس، تدوین و اجرای برنامه مداخله به هنگام تشخیصی، آموزشی، توان بخشی و حمایتی کودکان با نیازهای ویژه، توسعه و مشارکت اولیا از طریق پارلمان های اولیا و مدرسه یاری و توسعه مشارکت معلمان، مدیران و صاحبنظران از جمله برنامه های معاونت آموزش برای اجرایی کردن بسته های تحولی است.


 معاون وزیر با اشاره به نتایج کمی برنامه های در دست اجرای معاونت آموزش اظهار داشت: با اجرای برنامه مدرسه انطباقی پذیرا  الگو دانش آموزان تلفیقی و فراگیر و طیف اتیسم 64 مدرسه مناسب سازی و 14 مدرسه  ویژه دانش آموزان طیف اتیسم ساخته خواهد شد و با اجرای  با برنامه  نهضت آموزش زبان اشاره و بریل آموزی 5  هزار معلم، والدین و کارکنان دستگاه های مرتبط آموزش خواهند دید.


وی افزود: با  طراحی اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش استثنایی به میزان 50 درصد نگرش مخاطبان نسبت به کودکان با نیازهای ویژه تغییر یافته و 32  پایگاه آموزش مجازی ایجاد می شود  و با طراحی سامانه ندای همراه ،مدیریت پاسخگو در زمینه  رفع مشکلات دانش آموزان آموزش تلفیقی و فراگیر صورت خواهد گرفت.


حسینی گفت: با تالیف، مناسب سازی و طراحی درس افزارهای آموزشی  128عنوان کتاب درسی و درس افزار تدوین و تولید خواهد شد و با اجرای برنامه تشخیصی، آموزشی، توان بخشی و حمایتی مداخلات به هنگام طلایی 8 درصد پوشش تحصیلی  دوره پیش دبستان نوآموزان با نیازهای ویژه  افزایش و 15 درصد کودکان  پیش دبستان خدمات توان بخشی و حمایتی دریافت خواهند کرد.


وی تصریح کرد: با اجرای برنامه آموزش مهارت های چندگانه،  10درصد  معلمان گروه دانش آموزان با کم توانی ذهنی آموزش خواهند دید و همچنین  17  مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه فعال خواهد شد.


 معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه سازمان شیشه ای موجب  تحقق اهداف سازمان و افزایش انگیزه کارکنان خواهد شد افزود: دانش سازمانی  شامل دو بخش آشکار و پنهان است که بخش آشکار آن  برنامه ها و فعالیت ها ی سازمان است و بخش پنهان آن  در قالب تفکر و دیدگاه های پرسنل سازمان است.


وی افزود: باید از دانش و تفکر پرسنل سازمان برای بهبود بهره وری و رسیدن به سازمان تجدید حیات شونده نهایت بهره را برد و برگزاری جلسات با کارشناسان سازمان منجر ارتقای سازمان خواهد شد.


حسینی خواستار طراحی  شبکه تصمیم گیری مبتنی بر نظام دانش در آموزش و پرورش استثنایی شد و افزود: ارتباط تمام کارگروه های سازمان با مراکز علمی معتبر،  استفاده از آخرین یافته های علمی، ارزیابی تجارب جهانی و جمع بندی آنها در قالب لقمه های  دانشی موجب می شود  تا تصمیم گیری های سازمان به صورت علمی و كارشناسانانه اتخاذ شود. 


 شایان ذکر است در این نشست معاون، روسای ادارات و گروه ها و کارشناسان حوزه معاونت آموزش، برنامه ریزی و توانبخشی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.




 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3373
کلمات کلیدی