• انتشار: 1400/01/25 - 11:41
  • تعداد بازدید: 1623
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی تاکید کرد؛

قدرت حل مسأله و قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی از ویژگی های راهبران آموزشی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در اولین میز گفتگوی تخصصی در سال ۱۴۰۰ که با حضور دکتر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: قدرت حل مسأله و قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی از ویژگی های مدیرانی است که به راهبران آموزشی ارتقا یافته اند.

4355.mp3 قدرت حل مسأله و قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی از ویژگی های راهبران آموزشی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست که به صورت همزمان از شبکه شاد نیز پخش می‌شد، با بیان اینکه بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین  مدیران مدارس و مدیران حوزه های اداری باید از سطح مدیریت صرف اداری به رهبری آموزشی ارتقا پیدا کنند اظهار کرد: رهبر آموزشی در مدیریت از اقتدار و نفوذ خود به جای قدرت استفاده می کند و یکی از شاخص های مدیریتی در آموزش و پرورش مقبولیت در بین معلمین است.
وی افزود: رهبر آموزشی، می تواند آموزشگاه را به کانون تربیتی و فرهنگی محله تبدیل کند تا مدرسه  بتواند در محله و جامعه اثر گذار باشد.
وی گفت: رهبر آموزشی قدرت اصلاح ادراکات افراد جامعه را دارد و  مخاطبین ادراک مثبتی از این رهبر آموزشی دارند.
حسینی تصریح کرد: رهبر آموزشی به جای فرد محور بودن  بر مشارکت تاکید دارد و در امور و فعالیت های خود نوآوری نیز دارد.

معاون وزیر با بیان اینکه اگر مدیری به رهبری آموزشی برسد دو قدرت و ویژگی را پیدا می کند، اظهار کرد: رهبر آموزشی، قدرت حل مسأله پیدا میکند و می تواند مسائل را از روی میز بردارد و همچنین قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی را پیدا می کند.
وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش استثنایی با رویکرد بهبود و ارتقای مدیریت آموزشگاهی، کمیته بهبود و ارتقای مدیریت آموزشگاهی راه اندازی شده است و تاکنون سه مرکز بهبود و ارتقای مدیریت آموزشگاهی در کشور راه اندازی شده است.
حسینی با بیان اینکه بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین و اجرایی کردن این سند بسته های تحولی در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است اظهار کرد: سال گذشته در آموزش و پرورش استثنایی سه بسته تحولی تدوین و اجرایی شد و در سال ۱۴۰۰ نیز چهار بسته تحولی جدید تدوین شده است.
وی افزود:  نوآورانه بودن، قابلیت تحقق در کوتاه مدت، سنجش‌پذیر بودن، جلب مشارکت همه ذینفعان و شوق انگیز بودن  از ویژگی های بسته های تحولی تدوینی است.

حسینی در پایان گفت: بررسی افزایش گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی، احیای امتیازات پرسنل و پرورش استثنایی و اضافه کردن پرسنل توانبخشی به گروه معلمان از جمله فعالیت های در دست پیگری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 4355
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید