• انتشار: 1402/03/27 - 14:42
  • تعداد بازدید: 930
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در افتتاحیه برنامه ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی گفت:

محور اصلی کیفیت بخشی فرایند آموزش توجه همه جانبه به معلمان به ویژه توانمدسازی حرفه ای آنان است

7002.mp3 محور اصلی کیفیت بخشی فرایند آموزش توجه همه جانبه به معلمان به ویژه توانمدسازی حرفه ای آنان است

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، حمید طریفی حسینی امروز در افتتاحیه برنامه ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی ضمن تشکر از خراسان شمالی که نقش دبیرخانه کشوری این برنامه را بر عهده گرفته است و خراسان رضوی به عنوان میزبان قطب کشوری اجرای این برنامه، به سیاست‌های اصلی وزارت آموزش ‌‌پرورش اشاره کرد و اظهار داشت:کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی،اصلاح نظام‌ حکمرانی آموزش و پرورش و توسعه عدالت تربیتی و تقویت مدارس دولتی سه محور مهم در فرایند تحولات آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت‌بخشی در تمام ارکان و عناصر مؤثر در جریان تربیت مد نظر می باشد، افزودند: تمرکز اصلی جریان کیفیت‌بخشی بر معلم است.

دکتر طریفی حسینی با اشاره به دو مقوله مورد تأکید احیای امور تربیتی و تربیت‌معلم‌ در سیاست های علمی و فرهنگی برنامه هفتم توسعه افزودند: تربیت‌معلم تنها به جریان تربیت در دانشگاه فرهنگیان و فارغالتحصیلی از این دانشگاه مطرح نیست بلکه بهسازی مستمر نیروی انسانی در حین خدمت مدنظر است. لذا در حال ایجاد مرکز ملی توانمندسازی نیروی انسانی ذیل دانشگاه فرهنگیان هستیم.

معاون وزیر اظهار داشت: انجام کارهای مشارکتی و‌ انسجام درونی یکی دیگر از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است و راز قوی شدن و انجام کارهای تحولی بزرگ  انسجام در ارکان مختلف آموزش‌وپرورش می‌باشد.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما کیفیت بخشی به آموزش در دوره ابتدایی و تمرکز بر مدرسه است. سند تحول بنیادین سندی مدیریتی و نقشه راهی برای متصدیان ‌و سیاست‌گذاران و تعیین اولویت‌ها و جهت‌گیری وزارت آموزش و پرورش بوده است، در حالی که در کنار آن تحول بنیادین باید در بطن مدرسه اتفاق بیفتد و رکن اساسی مدارس، معلمان و مدیران هستند. لذا برنامه های تحولی کیفیت بخشی همچون برنامه ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و کیفیت بخشی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه( دانش آموزان دارای اختلال یادگیری، اختلالات هیجانی- رفتاری، نیازمند توجه خاص آموزشی و تلفیقی- فراگیر) را متمرکز بر مدرسه و عناصر مدرسه طراحی کردیم که بر اساس آن پس از تربیت حدود ۸۰۰ مدرس منطقه ای، حلقه‌های علمی را بر اساس طرح شهید همت در مناطق تشکیل می دهیم و جریان علمی دانش افزایی و مهارت افزایی را در سطح مدارس و بین معلمان ایجاد خواهیم کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: معلم اساسی‌ترین و تأثیرگذارترین عنصر در کیفیت‌بخشی به فرایند آموزش و تعلیم‌وتربیت است و این برنامه در جهت ارتقای مستمر صلاحیت‌های و شایستگی‌های تخصصی و حرفه ای معلمین شکل گرفته است.

طریفی حسینی تأکید کرد: شرط حل بسیاری از مشکلات ریشه‌ای و اساسی در آموزش ابتدایی و بهبود شاخص های مهمی همچون نرخ گذر، تکرار پایه و ترک تحصیل دانش آموزان به عملکرد آموزش‌وپرورش استثنایی در حوزه هایی همچون سنجش بدو ورود و رفع مشکلات دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه، اختلالات هیجانی-رفتاری و دانش آموزان نیازمند توجه خاص آموزشی در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی باز می گردد. لذا برنامه ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی به اجرا درآمد تا معلمان با ویژگی ها و روش های آموزش این گروه از دانش آموزان آشنا شوند و بتوانند با توجه به تفاوت‌های فردی دانش آموزان به امر تدریس بپردازند.

وی از مهم‌ترین پایه‌های موفقیت این برنامه را انتخاب مدرسان استانی از هر منطقه آموزشی در سراسر کشور و تشکیل حلقه‌های علمی دانست و افزود: این مدرسان در یک دوره توانمندسازی کشوری که به‌صورت قطبی در استان‌های خراسان رضوی، کرمان ، فارس، اصفهان، مازندران،تهران، کرمانشاه و آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد حضور یافته و پس از آن با تشکیل حلقه‌های علمی کشوری، استانی، منطقه‌ای، جریان آموزش و توانمندسازی معلمان ابتدایی در سطح مناطق استمرار خواهد یافت.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 7002
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید