• انتشار: 1402/08/15 - 08:31
  • تعداد بازدید: 158
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با حضور معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان؛

نشست شورای هماهنگی پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد

8210.mp3 نشست شورای هماهنگی پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان سیستان و بلوچستان، ظهر روز یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ اولین نشست شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور جمعی از مسئولین و روسای ادارات کل استان در محل دفتر مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد.
در این نشست که با حضور جهانتیغ معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان، اللهی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان و سایر مدیران کل دستگاه‌ها و سازمان های استانی برگزار شد، پیرامون تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در سطح استان بحث و گفتگو صورت گرفت.
ذبیح الله اللهی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ضمن تشکر از حمایت‌های صورت گرفته برخی دستگاه ها و سازمان‌های استانی افزود: جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان خط سیری برای کاهش آسیب‌های دانش آموزان دارای نیازهای ویژه و ایجاد خدمات شایسته و مناسب برای این عزیزان است تا بتوانیم به کمک همه دستگاه های استانی بخشی از مشکلات و معضلات این عزیزان را برطرف نماییم.
اللهی افزود: با توجه به اهمیت حمایت از حقوق معلولان و ضرورت تمهید شرایط ایاب و ذهاب ایمن، در دسترس، مناسب سازی شده و رایگان برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه توسط شهرداری ها، محوریت نخستین جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی در سال تحصیلی جدید را با محوریت پیگیری تامین هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان دارای نیازهای ویژه توسط شهرداری ها قرار دادیم، چراکه مطابق ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان و تبصره های آن این امر بر عهده شهرداری‌های سراسر کشور  گذاشته شده است.
که متاسفانه علیرغم پیگیری ها و مکاتبات پیوسته مجموعه آموزش و پرورش استثنایی استان با دستگاه های ذیربط تاکنون اقدامی در خصوص تامین اعتبار این هزینه از طرف شهرداری‌های استان سیستان و سیستان صورت نگرفته است، که این جلسه با هدف پیگیری همین امر برگزار شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: همان گونه که می دانیم دانش آموزان دارای نیازهای ویژه دارای شرایط خاصی هستند که جهت پیشگیری از برخی آسیب‌های پیش روی این عزیزان می‌بایست با مداخله بهنگام و برنامه‌ریزی به موقع از ترک تحصیل آنان جلوگیری نمود چرا که اغلب این دانش آموزان در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که توانایی تامین هزینه سرویس ایاب و ذهاب را ندارند و این امر موجب افزایش آمار ترک تحصیل دانش آموزان استان خواهد شد.
جهانتیغ معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان در این نشست بیان داشت: مجموعه آموزش و پرورش استان فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد که همکاران ما با تمام ظرفیت درحال خدمت رسانی و ارائه خدمات به دانش آموزان می‌باشند و از همین جهت این مجموعه نیازمند حمایت همه سازمان‌ها و دستگاه های حمایتی استان می‌باشد تا بتوانیم برخی از دغدغه‌های دانش آموزان را کاهش دهیم.
وی افزود: مشکلات و چالش های دانش آموزان دارای نیازهای ویژه برای آموزش و پرورش استان بسیار قابل اهمیت می باشد که با توجه به پراکندگی استان، آمار این قشر از جامعه خیلی قابل توجه نمی باشد که این موضوع می طلبد که با مدیریت و برنامه‌ریزی و حمایت شما سازمان‌ها و دستگاه‌ها به ویژه سازمان شهرداری بتوانیم مهمترین دغدغه این عزیزان را حل نماییم.
همچنین در این نشست رئیس آموزش و پرورش استثنای استان گزارشی از مکاتبات، جلسات و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تامین هزینه سرویس دانش آموزان دارای نیازهای ویژه توسط شهرداری‌ها را ارائه داد و در انتها هر یک از اعضای جلسه راه کارها و پیشنهادات خود را پیرامون این مشکل ارائه دادند.
 
  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,سیستان و بلوچستان
  • کد خبر : 8210
کلمات کلیدی
روابط عمومی سیستان و بلوچستان

روابط عمومی سیستان و بلوچستان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید