• انتشار: 1402/02/19 - 07:13
  • تعداد بازدید: 514
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست مشترک رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان و مدیرکل بهزیستی استان کرمان

نشست مشترک رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان و مدیرکل بهزیستی استان پیرامون هم افزایی و همکاری در امر آموزش و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد.

6845.mp3 نشست مشترک رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان و مدیرکل بهزیستی استان کرمان

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان،محمود بنی اسد رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان در این جلسه گفت: علی رغم مشکلات فراوان در امر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در زمان همه گیری بیماری کرونا، توانستیم در اکثر مدارس استان آموزش را به صورت حضوری پیگیری کنیم.
وی ضمن بیان این مطلب که با برپایی کلاس های جبرانی در پایگاه های تابستانی و مداخله بهنگام سعی کردیم عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان را جبران نماییم افزود: با افتتاح چهارده مرکز جامع، سنجش، آموزش،توان‌بخشی ، توانایی انجام فعالیت‌های مربوط به اختلالات یادگیری، مشکلات هیجانی و رفتاری، مشاوره خانواده و سنجش بدو ورود و انواع سنجش‌ها برای هوش در این مراکز را دارا هستیم و مقدمات تهیه شناسنامه رشدی و تربیتی برای دانش‌آموزان فراهم شده است.
علیرضا وحید زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این نشست ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم و تقدیر از رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: باور ما بر این است با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف دولتی و استفاده از ظرفیت های مشترک بتوانیم نسبت به امر خدمت رسانی در زمینه های آموزشی و توانبخشی برای افراد با نیازهای ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته استان اقداماتی انجام دهیم.
وی افزود: هم اکنون در تعدادی از مراکز نگهداری بهزیستی استان افراد با نیازهای ویژه ذهنی بالای چهارده سال وجود دارند که از تحصیل باز مانده اند و ما امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش استثنایی استان مشکل آموزش این افراد برطرف شود.
در پایان این نشست محمود بنی اسد رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: اعتقاد ما بر این است که آموزش معلولین در سنین پایین و مداخله بهنگام علی رغم هزینه های فراوان باعث می شود در آینده هزینه های نگهداری و درمانی کاهش یابد.
بنی اسد اظهار داشت: از جمله برنامه های آموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی جاری برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی در مقطع متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای، راه اندازی ده گلخانه تولید محصولات کشاورزی و گل های آپارتمانی بود که در کنار آموزش های نظری، دانش آموزان با فراگیری مهارت های عملی در رابطه با کاشت، داشت و برداشت محصولات مختلف، توانستند علاوه بر تولید به کسب درآمد نیز دست یابند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: در رابطه با آموزش افراد با نیازهای ویژه ذهنی بالای چهارده سال در سرتاسر استان با توجه به زیست بوم منطقه، آمادگی آموزش مهارت های مختلف را داریم و امیدوارم با همکاری بهزیستی امر درمان و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه مناطق کمتر توسعه یافته نیز بیشتر از پیش محقق شود.
بر پایه این گزارش نشست مشترک رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان و مدیرکل بهزیستی استان با حضور شفیعی معاون توانبخشی بهزیستی استان ، مژگان نیک طبع کارشناس مسئول تشخیص- توانبخشی- تربیتی بدنی و امور فرهنگی اداره آموزش و پرورش استثنایی، پیرامون هم افزایی و همکاری در امر آموزش و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در محل اداره آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.
روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 6845
کلمات کلیدی
درخشان قنبری

درخشان قنبری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید