پروژه مهر نماد عینی کارایی و اثر بخشی تعلیم و تربیت است
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: پروژه مهر نماد عینی کارایی و اثر بخشی تعلیم و تربیت است.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان، پروژه مهر را یکی از دستاوردهای مهم در برنامههای آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: این پروژه با ابلاغ شیوهنامه و ثبتنام دانشآموزان در مدارس آغاز شده است و هم اکنون در حال انجام است.
محمدی پروژه مهر را اقدامی در راستای شادابسازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانشآموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: پروژه مهر با هدف ساماندهی و آمادهسازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگیهای معلمان، ساماندهی مطلوب و توانمندسازی نیروی انسانی، برنامهریزی برای ثبت، سفارش و توزیع کتب درسی و سنجش نوآموزان در حال اجرا است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کار آمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی برای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس نقش محوری در جلب مشارکت سایر ارگانها برای همکاری بیشتر با مدارس و اجرای بهتر پروژه مهر در حوزههای مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
وی با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و ظرفیتهای موجود در خدمترسانی به دانشآموزان با نیازهای ویژه، بیان کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی وکارگاهی، عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانشآموزان فارغ التحصیل چالشهای مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.
پروژه مهر؛ مدیریت بهینه منابع برای میزبانی دانشآموزان
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: توجه به مدارس عادی دولتی رویکرد اصلی در اجرای برنامههای ستاد بازگشایی مدارس است.
محمدی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز فضای بیرونی و داخلی مدارس، تبلیغ، اطلاعرسانی، نظارت و ارزیابی برای اجرای بهتر پروژه مهر آغاز شده است، یادآور شد: هدفمندی و احساس مسوولیت مهری با نشاط را در مدارس استثنایی رقم خواهد زد.
وی اظهار داشت: کارگروههای مختلف باید با تمهید سازوکارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیتها در مدارس نظارت داشته و با بهرهگیری از توان و تخصص کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران جدید مدارس تصریح کرد: انتخاب و انتصاب مدیران باید با حساسیت و دقت کامل صورت گیرد تا مدیرانی کارآمد و با انگیزه انتخاب شوند.
محمدی در ادامه گفت: ائمه جماعات و مسئولان نهادها و ادارات همگام با مسئولان وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی هر چه بهتر مدارس، آموزش و پرورش سهیم هستتند.
گفتنی است؛ پروژه مهر از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است که هر ساله در تابستان به منظور تمهید بازگشایی مطلوب و با برنامه مدارس در آغاز سال تحصیلی برای اجرا ابلاغ و در مدارس اجرایی میشود.
تمام فعالیتهایی که به منظور بهتر و باشکوهتر برگزارشدن بازگشانی مدارس از قبیل آمادهنمودن و زیباسازی فضاهای فیزیکی مدارس، اختصاص مناسب و ساماندهی بهینه نیروی انسانی و تامین تجهیزات وامکانات مدارس برای آغاز سال تحصیلی و برگزاری جشن بازگشایی ویژه دانشآموزان پروژه مهر نام دارد.
نظر دهید