• انتشار: 1403/02/29 - 07:59
  • تعداد بازدید: 234
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت:

پیگیر حل مشکلات مدارس استثنایی کردستان خواهیم بود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: از تمام مدارس استثنایی شهر سنندج بازدید خواهیم کرد و پیگیر حل مشکلات ساختمان این مدارس می‌شویم.

8748.mp3 پیگیر حل مشکلات مدارس استثنایی کردستان خواهیم بود

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در بازدید از مدارس استثنایی دخترانه توحید و گل‌ها در سنندج، اظهار کرد: پیگیری‌های مجددانه و دلسوزی‌های عوامل اجرایی این مدارس قابل تقدیر کرد.وی تصریح کرد: ارزش، جایگاه و مقام معلم بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه انسان‌ها به نوعی مدیون زحمات معلمان خود هستند.نماینده ولی‌ فقیه در کردستان با بیان اینکه در جریان چالش‌ها و مشکلات خاص مدارس ویژه در استان قرار گرفتم، گفت: از تمام مدارس استثنایی شهر سنندج بازدید خواهم کرد و پیگیر حل مشکلات ساختمان این مدارس خواهیم بود.وی تصریح کرد: از نماینده انجمن اولیا و مربیان این مدرسه متوسطه خواست با انجمن مدارس استثنایی دیگر هم در راستای حل چالش‌های دانش‌آموزان تعامل جدی داشته باشند.

طالب محمدی، رئیس آموزش وپرورش استثنایی با ارائه گزارشی از حوزه آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: آموزش وپرورش استثنایی در سطح کشور سازمان ودر سطح استانها یک اداره است که زیر نظر ادرات کل آموزش و پرورش فعالیت می کند.محمدی با بیان اینکه 42 مدرسه مستقل استثنایی در سطح استان به دانش آموزان با نیازهای ویژه خدمات آموزشی، پرورشی وتوانبخشی ارائه می کنند، تصریح کرد: در همه شهرستانها بجز مناطق کم جمعیت استان مدرسه استثنایی وجود دارد.وی عنوان کرد: برای حدود یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه که در مدارس استثنایی سطح استان در حال تحصیل می باشند ماهانه یک میلیارد تومان هزینه ایاب وذهاب اختصاص می یابد که بالغ بر90 درصد سرانه این دانش آموزان را شامل می‌شود.وی با ذکر اینکه بیش از 90 درصد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که از سرویس ایاب وذهاب استفاده می‌کنند بدلیل فقر مادی قادر به پرداخت هزینه نیستند، خاطر نشان کرد: تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی بعنوان یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش وپرورش استثنایی مطرح است.رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان گفت: بدلیل کم بودن تعداد مدارس استثنایی، پراکندگی جمعیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سطح شهر وروستاها، همچنین داشتن معلولیت‌های مختلف نیاز به سرویس ایاب ذهاب را به امری اجتناب ناپذیر برای آنان مبدل کرده است.محمدی آموزش و پرورش استثنایی را متولی آموزش عمومی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد و افزود: آموزش وپرورش استثنایی تخصصی ترین وعلمی ترین بخش آموزش وپرورش است.
وی در ادامه با اشاره به آمار رو به افزایش دانش آموزان طیف اوتیسم گفت: 55 دانش آموز دارای اختلال اوتیسم در شهرستان سنندج مشغول تحصیل می باشند که به لحاظ آموزشی ودریافت خدمات توانبخشی نیاز به امکانات بیشتری دارند.رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با اشاره کلنگ زنی اولین مدرسه ۱۰ کلاسه خیر ساز اوتیسم در شهرک اندیشه شهرستان سنندج در سال 1401 خواستار تسریع درعملیات احداث این پروژه آموزشی وپیگیری‌های مجددانه دست اندکاران شد.محمدی با اشاره به فعالیت دو هنرستان ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج، تأکید کرد: فلسفه اصلی آموزش وپرورش استثنایی طی مدارج دانشگاهی نیست بلکه آموزش درس‌ها، مهارت‌های زندگی وافزایش آگاهی دانش‌آموزان برای حضوردر جامعه است .
 
 
  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 8748
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان