از سوی دکتر حسینی صورت گرفت؛
تشریح نتایج بسته تحولی «توسعه مشارکتها و اجتماعی شدن» /رونمایی از سامانه جدید جمع آوری ایدههای مطلوب (جام)
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش استثنایی در دومین نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن رونمایی از سامانه جدید جمع آوری ایدههای مطلوب (جام) به تشریح نتایج بسته تحولی توسعه مشارکتها و اجتماعی شدن در سال ۱۳۹۹ پرداخت.
به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست که با حضور اعضای شورای راهبری و حضور ویدئوکنفرانسی رؤسای ادارات استثنایی استانها برگزار شد اظهار کرد: بسته تحول توسعه مشارکتها و اجتماعی شدن در پی توسعه مشارکت همه ارکان و اجزا جامعه در تعلیموتربیت دانشآموزان با نیازهای ویژه بود و اجرای این بسته در سال ۹۹ برای استانها اختیاری بود.
حسینی با بیان برخی از نتایج و دستاوردهای بسته تحولی توسعه مشارکتها گفت: یکی از فعالیتهای این بسته استفاده از گنجینه مدیریتی مدیران با هدف استفاده از دانش ضمنی مدیران ادوار مختلف آموزش و پرورش استثنایی بود که در ۲۷ استان از مجموع ۴۹۹ مدیر پیشکسوت، ۳۲۵ مدیر در راستای اجرای این فعالیت به مشارکت گرفته شدند.
وی افزود: در سال گذشته ۱۹۲ باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی نیز با استفاده از ظرفیت نوبت خالی مدارس استثنایی و با هدف تجربه گردانی راهاندازی شد.
حسینی با بیان اینکه مشارکت دستگاههای اجرایی در نظام تعلیم و تربیت از طریق طرح ۱۰۰ دبیرخانه صد مدرسه در آموزش و پرورش استثنایی پیگیری میشود گفت: بر اساس این طرح مدارس میتوانند به عنوان ستاد اجرایی سازی مشارکت دستگاهها در آموزش و پرورش باشند و در سال ۱۳۹۹ در ۲۳ استان و ۴۶۲ مدرسه با عقد ۳۳۲ تفاهم نامه با دستگاهها این برنامه اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه مشارکت دانشآموزان از طریق فعالیت هر دانشآموز حداقل یک نقش و یک تشکل در سال ۱۳۹۹ پیگیری شد، اظهار کرد: در راستای اجرای این فعالیت ۱۷ هزار ۲۴۲ دانشآموز استثنایی در سال ۱۳۹۹ حداقل یک نقش و یک تشکل را پذیرفتهاند.
وی افزود: یکی دیگر از فعالیتها اجرای طرح مدام در مدارس متوسطه اول و دوم بود و اجرای این برنامه در ده درصد مدارس هدفگذاری شده بود اما ۴۷.۱ درصد مدارس این طرح را در سال ۱۳۹۹ اجرا کردند.
وی گفت: فعالیت هر مدرسه یک سرود با هدف هویت بخشی دینی، انقلابی، علمی و ملی در سال ۱۳۹۹ اجرا شد و این برنامه در ۲۷ استان و ۶۱۹ مدرسه استثنایی اجرایی شد.
معاون وزیر مشارکت اولیا در مدارس را از ضروریات عصر کرونا دانست و گفت: در سال گذشته در ۳۲ استان و در ۸۱۰ مدرسه ۴۲۹۶ ولی دانشآموز به عنوان متخصصین به ارائه خدمات تخصصی به مدارس پرداختند.
وی افزود: در راستای مشارکت معلمین در نظام تعلیموتربیت، یکی از فعالیتها در سال گذشته گروهبندی حرفهای معلمان در ابعاد مختلف بود که این برنامه هدفگذاری ۲۹درصدی شده بود ولیکن با مشارکت معلمین ۳۰ درصد این برنامه محقق شد و ۵ هزار ۲۵۳ معلم در قالب این طرح در ۲۸ استان به مشارکت گرفته شدند
وی گفت: برنامه نظارت همتا در سال ۹۹ نیز ۱۰ درصد هدفگذاری شده بود که ۲۴ درصد محقق شد.
معاون وزیر جمعآوری ایدههای مطلوب را یکی از برنامههای مشارکتی دانست و گفت: در سال گذشته ۶۲ ایده مطلوب و در قالب طرح جام از استانهای کشور دریافت شد.
وی در پایان گفت: در راستای اجرای بهینه طرح جام و الکترونیکی کردن این فعالیت سامانه طرح جام با قابلیت پیگیری طرحهای ارسالی در آموزش و پرورش استثنایی طراحی و اجرایی شده است
شایانذکر است در این مراسم از سامانه جدید طرح جام رونمایی شد. این سامانه از آدرس Csdeo.ir منوی خدمات سازمان قابل دسترس است
نظر دهید