پروژههای نیمه تمام آموزش و پرورش استثنایی کردستان ۹۰ درصدی پیشرفت فیزیکی دارد
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تکمیل پروژههای نیمه تمام آموزشی ویژه دانشآموزان با نیاز ویژه استان که با پیشرفت ۹۰ درصدی روبرو هستند باید در اولویت قرار گیرند.
طالب محمدی روز یکشنبه دردیدار با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر پروژههای سالن ورزشی شهرک نور و مرکز آموزشی، پرورشی و توانبخشی نوآوران واقع در خیابان ۱۷ شهریور سنندج ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید است تکمیل و تحویل این پروژهها با همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تا پایان سال تحصیلی جاری محقق شود.
وی با اشاره به اینکه اولین مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اتیسم با تعهد تامین اعتبار ساخت توسط خیر در سنندج کلنگ زنی شده است، گفت: یکی از استانداردهای تعلیم و تربیت با کیفیت، فضای فیزیکی است که در کنار تجهیزات، معلمان و خانوادهها، در رشد و ارتقای آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه موثر است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: واگذاری مالکیت زمین مدرسه ۱۲ کلاسه اتیسم به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیازمند اقدامات و پیگیری ادارات کل نوسازی مدارس و راه و شهرسازی استان است.
وی افزود: همچنین در راستای تحقق عدالت اجتماعی و مساعدت ویژه اداره کل نوسازی استان مقرر شد از هر شهرستان و منطقه یک تا ۲ نفر برای مناسب سازی فضا توسط پیمانکاران طرف قرارداد اداره کل نوسازی توسط شهرستان ها معرفی شوند.
محمدی اضافه کرد: آینده خوب برای دانشآموزان با نیازهای ویژه با برنامهریزی صحیح و پیش بینی نیازهای آنها شروع میشود و خدمت به آنان موهبتی الهی، ارزشمند و ماندگار است.
وی در ادامه اظهار کرد: چالشها و مشکلات حوزه استثنایی با مشارکت یکپارچه و نظامند با سایر دستگاهها و بهرهگیری از ظرفیتهای درون و برون سازمانی تا حد قابل توجهی مرتفع می شود.
محمدی افزود: در مجموع سه هزار ۴۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی و با نیازهای ویژه از خدمات آموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی جاری بهره می برند.
به گفته وی هر سال بیش از هزار ۵۰۰ دانش آموز دوره ابتدایی برای دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی از طرف مدارس عادی به ۲۸ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بههنگام رشدی- تربیتی در سطح استان ومناطق تابعه ارجاع می شوند.
نظر دهید