رزومه اجرائی، علمی و پژوهشی دکتر حمید طریفی حسینی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی

سوابق تحصیلی:
- دکتری روانشناسی ـ گرایش روانشناسی تربیتی ـ دانشگاه شهید چمران اهواز ـ معدل18.81 ـ سال 1397
- کارشناسی ارشد علوم تربیتی ـ گرایش آموزش و پرورش تطبیقی ـ دانشگاه علامه طباطبایی/ تهران ـ معدل 17.92 ـ 1389 سال
- کارشناسی علوم تربیتی ـ گرایش آموزش ابتدایی ـ دانشگاه فرهنگیان؛ پردیس شهید رجایی/ شیراز ـ معدل 18.14 ـ سال ۱۳۸۷
- فوق دیپلم علوم تربیتی ـ گرایش آموزش ابتدایی ـ دانشگاه فرهنگیان؛ پردیس امام رضا (ع)/ اندیمشک ـ معدل ـ 17.08 ـ سال ۱۳۸۴
عنوان پایان نامه دکتری:
طراحی و تدوین برنامه توانمندسازی مبتنی بر کارکردهای اجرایی خودتنظیمی (مدل مککلوسکی) برای دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه و تأثیر اجرای آن بر عملکرد خواندن و کارکردهای اجرایی خودتنظیمی دانش آموزان نارساخوان دوره ابتدایی
سوابق تجربی:
- استخدام رسمی در آموزش و پرورش از سال 1382 و خدمت در مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان آموزگار، معاون آموزگار، مربی پرورشی، دبیری، آموزگار استثنایی و ... .
- خدمت در مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری- زیرمجموعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی از 1394 تا 1400
- مدرس دوره کشوری دانش افزایی تخصصی منابع انسانی شاغل در مراکز غیر دولتی آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری زیر مجموعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی/1398
- مدرس دوره های آموزشی و توانمندسازی نیروهای انسانی بدو ورود به مراکز مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران- 1398
- عضو کارگروه طراحی برنامه نرم افزاری آشنایی دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری / معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی/1396
- عضو کارگروه طراحی پروتکل اختلال یادگیری ریاضی/اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران/1399
- عضو کمیته تدوین و اعتباربخشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی/1390.
- عضو حقیقی شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور از سال 1399 تاکنون.
- کارشناس کمیسیون اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1396 تا 1398.
- کارشناس کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1388 تا 1396.
- کارشناس شورای تخصصی تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور از سال 1390 تا 1393
- عضو کمیته تدوین الگوی نظارت و ارزیابی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی (1396)
- سرپرست امور راهبری و پایش کیفیت آموزش های فنی، حرفه ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی-1399
- مشاور مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1397 تا 1400.
- مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیات - 1400
- مشاور رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی و سیاست پژوهی حکمت-1398 تا 1400
- مسئول راه اندازی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیات، 1400.
- مجری برنامه علمی تربیت اسلامی در طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای) دانشگاه آزاد اسلامی-1398 تا 1400
- عضو و دبیر شورای اندیشه ورز تعالی علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات-1400
- مسئول مدیریت دانش و مستندسازی دبیرخانه برنامه های علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از سال 1395 تا 1396
- عضو شورای سیاستگذاری و راهبری پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات-1398
- عضو کمیته نظارت و ارزیابی نظام پایش آزاد دانشگاه اسلامی از سال 1398
- عضو و دبیر شورای تخصصی مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی
- عضو کمیته بررسی و تدوین شاخص های ارزیابی و ترفیع اعضای هیات علمی آموزشکده های فنی و حرفه ای (سما) با مرتبه مربی/1398
طرح های پژوهشی:
- تبیین مبانی و تدوین الگوی رشد بر اساس تعالیم اسلامی (همکار اصلی)/ کارفرما: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی/1397
- تدوین و اعتباربخشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (همکار)/کارفرما: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی/ 1390.
- بررسی و انطباق مجموعه اسناد آموزش 2030 با سیاستهای کلی نظام (مجری)/ کارفرما: پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، به سفارش مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام/1398
- بررسی و انطباق طرح «تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش» با سیاستهای کلی نظام (مجری)/کارفرما: پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، به سفارش مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام/1398
- ارزیابی سیاست های کلی نظام در حوزه تربیت معلم کشور/ کارفرما: پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، به سفارش مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام/1398-ختم ناتمام پروژه
- بررسی و انطباق مصوبه «آیین نامه اجرایی بند 3 قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با سیاست های کلی نظام»(مجری)/ کارفرما: پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، به سفارش مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام/1398 .
- بررسی و انطباق طرح « الحاق یک تبصره به ماده 9 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با سیاست های کلی نظام»(مجری)/ کارفرما: پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، به سفارش مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام/1398
- طراحی و اجرای برنامه جامع تعاملی روانشناختی، تربیتی و اجتماعی برای اعتلای باورها و رفتارهای دینی دانشجویان (دستیار پژوهش)/مجری: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران/1393
- بررسی تطبیقی شاخصهای استراتژیک ایران و غرب (همکار)/کارفرما: مرکز مطالعات و پژوهش های سازمان بسیج دانشجویی/1391
- آسیب شناسی فرهنگی دانشگاههای تهران (همکار)/ کارفرما: مرکز مطالعات و پژوهش های سازمان بسیج دانشجویی/1391
تدوین، تالیف و ترجمه کتاب:
- فلسفه پژوهش تربیتی (ترجمه؛ مولف: ریچارد پرینگ) ـ انتشارات رشد و توسعه ـ سال ۱۳۹۰
- تاریخ آموزش عالی در ایران ـ انتشارات نیلبرگ ـ سال 1390
- بررسی کیفی و تطبیقی آسیبهای اجتماعی و وضعیت زندان ها در سه کشور ایران، انگلیس و آمریکا ـ انتشارات اسرار علم ـ سال 1392
مقالات علمی پژوهشی:
- طراحی، تدوین و روایی یابی برنامه آموزشی–روانشناختی توانمندسازی مبتنی بر کارکردهای اجرایی خودتنظیمی (مدل مک کلوسکی) برای دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه ـ توانمندسازی کودکان استثنایی ـ 1396
- اثربخشی برنامه توانمندسازی مبتنی بر کارکردهای اجرایی خودتنظیمی بر عملکرد خواندن دانشآموزان دوره ابتداییـفصلنامه عصب روانشناسی ـ 1398
- رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و ارزش مدرسه با سرزندگی تحصیلی؛ نقش میانجی درآمیزی با کار مدرسه ـ فصلنامه مطالعات آموزش و یادگیری ـ 1397
- نقش سرمایهی اجتماعی در تسهیم دانش بین مدیران و کارشناسان ستادی جهاد دانشگاهی ـ پژوهش های مدیریت منابع انسانی ـ 1394
ارایه و چاپ مقالات علمی در مجموعه مقالات کنفرانسها و همایشهای ملی و بین المللی:
* معرفی مدل تحولی کارکردهای اجرایی مک کلوسکی و تبیین دلالت های آن در یادگیری، عملکرد و موفقیت تحصیلی ـ 18/11/96 ـ کنفرانس ملی مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و کاربردهای هوش مصنوعی ـ اهواز- دانشگاه شهید چمران اهواز
* آسیب شناسی نظام کنونی آموزش و پرورش و ارایه الگویی برای تحول در آن ـ 6/3/88 ـ تحول در نظام آموزش و پرورش ـمرکز تربیت معلم امیرکبیر کرج
* ارزیابی درس تربیت بدنی از دیدگاه دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان رباط کریم ـ 21/2/89 ـ همایش ملی علمی کاربردی مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی در مدارس ـ کانون استانی شهید فهمیده کرج
* آینده پژوهی در اسلام و جایگاه امروزی آن در تدوین برنامه های راهبردی آموزش و پرورش ـ 24/3/89 ـ همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش ـ مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما
* پژوهش در دانشگاه؛ بسترها و آسیب ها - 21/10/89 ـ اولین کنفرانس ملی مدیران آموزش و پژوهش ـ دانشگاه فردوسی مشهد
* پژوهش و رساله نویسی در دانشگاه با تاکید بر علوم انسانی ؛بسترها و آسیب ها ـ 1389ـ آسیب شناسی رساله های دکتری در علوم انسانی ـ دانشگاه علامه طباطبایی
* روش شناسی پژوهش تربیتی؛ تبیینی فلسفی از رویکردها، بایسته ها و استلزامات آن ـ 4/3/1390 ـ همایش بین المللی اندیشه های نوین در آموزش و پژوهش ـ دانشگاه الزهرا
* بررسی دیدگاه اسلام در خصوص ابعاد و چگونگی تنبیه بدنی به عنوان یک شیوه تربیتی ـ 27/7/1390 ـ همایش بین المللی نقش رهبران دینی در جلوگیری از تنبیه بدنی کودکان ـ دانشگاه مفید قم
* جستاری انتقادی بر پارادایم ها و رویکردها ی حاکم بر روش شناسی پژوهش تربیتی ـ 12/6/1390 ـ همایش ملی «روش تحقیق اسلامی در علوم انسانی» - سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها-مشهد مقدس
* نظریه اسلامی تعلیم و تربیت و نفی دوگانه انگاری کاذب در مفهوم تربیت عمومی/تخصصی ـ 1394 ـ چهارمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران؛ فلسفه آموزش عالی ـ تهران- دانشگاه شهید بهشتی
فایل رزومه را میتوانید از اینجا دریافت نمایید