• انتشار: 1399/05/08 - 12:42
  • تعداد بازدید: 1163
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی تاکید کرد :

تمرکز اصلی حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی بر ورزش همگانی، حرفه ای و تربیتی و استعداد یابی

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست صمیمی با ما کارکنان بخش تربیت بدنی معاونت تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی گفت: تمرکز اصلی این حوزه باید بر ورزش همگانی،‌ورزش حرفه ای، ورزش تربیتی و استعداد یابی دانش آموزان با نیازهای ویژه باشد.

3383.mp3 تمرکز اصلی حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی بر ورزش همگانی، حرفه ای و تربیتی و استعداد یابی

دکتر سید جواد حسینی در‌ این نشست اظهار داشت: بزرگترین رسالت سند تحول بنیادین تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و یکی از ساحت های مهم که بقیه ساحت ها نیز به آن مرتبط هستند ساحت تربیت بدنی و سلامت است.


وی افزود:دانش آموزان استثنایی به  استفاده از هنر  فعالیت های مهارتی  و تربیت بدنی بیش از دانش آموزان عادی نیاز دارند و باید فعالیت های  اثر بخش و نوآورانه در این حوزه ها انجام شود.


معاون وزیر نیروی انسانی متخصص و ماهر را اولین  پیش نیاز مطلوب درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی دانست و اظهار داشت:  ۱۲ هزار نیرو کمبود در آموزش و پرورش استثنایی داریم که مقرر شده است سالانه ۱۰ درصد از ورودی های جدید آموزش و پرورش جذب آموزش و پرورش استثنایی شوند و پیگیری جدی تامین نیروی متخصص تربیت بدنی باید در دستور کار معاونت سازمان قرار گیرد.


وی افزود: ارائه مطلوب درس تربیت بدنی بر اساس برنامه درس ملی در مدارس و پرداختن به ورزش در اوقات فراغت نیز باید با جدیت پیگیری شود.


حسینی خواستار توجه جدی به محتوای تربیت بدنی برای گروه های هفتگانه شد و افزود: آموزش معلمان از طریق برگزاری دوره های ضمن خدمت و کارگاه های آموزشی و  تدوین  شیوه ارزشیابی درس تربیت بدنی برای گروه های هفت گانه از جمله موارد دیگری است که نیاز به تمرکز دارد.


حسینی فضای آموزشی استاندارد را از نیازهای آموزش و پرورش استثنایی دانست و گفت: ۱۵ استان کشور فاقد سالن ورزشی استاندارد است و امکان ساخت ۳۶۸ سالن ورزشی  درون مدرسه ای نیز برای دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد که با مساعدت سازمان نوسازی مدارس و خیرین ساخت این سالن ها به زودی آغاز خواهد شد.


وی افزود:؛تجهیزات مورد نیاز این  سالن ها نیز با همت معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت تامین خواهد. شد.


وی تصریح کرد: در قالب نهضت توان افزایی و با مشارکت خیرین و دستگاه های اجرایی نیز میتوان بخشی از تجهیزات ورزشی مورد نیاز را تامین کرد.


حسینی با اشاره به شرایط کرونا و تعطیلی فعالیت های ورزشی مدارس اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد می توان آموزش های لازم برای فعالیت ورزشی را تولید و در اختیار دانش آموزان قرار داد.


معاون وزیر در پایان خواهان جدی گرفتن المپیاد های ورزشی و مسابقات قهرمانی شد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی  موجب  افزایش انگیزه و تحرک دانش آموزان می شود و باید به صورت جدی دنبال شود

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3383
کلمات کلیدی