دکتر حسینی تاکید کرد :
تمرکز اصلی حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی بر ورزش همگانی، حرفه ای و تربیتی و استعداد یابی
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست صمیمی با ما کارکنان بخش تربیت بدنی معاونت تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی گفت: تمرکز اصلی این حوزه باید بر ورزش همگانی،ورزش حرفه ای، ورزش تربیتی و استعداد یابی دانش آموزان با نیازهای ویژه باشد.
دکتر سید جواد حسینی در این نشست اظهار داشت: بزرگترین رسالت سند تحول بنیادین تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و یکی از ساحت های مهم که بقیه ساحت ها نیز به آن مرتبط هستند ساحت تربیت بدنی و سلامت است.
وی افزود:دانش آموزان استثنایی به استفاده از هنر فعالیت های مهارتی و تربیت بدنی بیش از دانش آموزان عادی نیاز دارند و باید فعالیت های اثر بخش و نوآورانه در این حوزه ها انجام شود.
معاون وزیر نیروی انسانی متخصص و ماهر را اولین پیش نیاز مطلوب درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی دانست و اظهار داشت: ۱۲ هزار نیرو کمبود در آموزش و پرورش استثنایی داریم که مقرر شده است سالانه ۱۰ درصد از ورودی های جدید آموزش و پرورش جذب آموزش و پرورش استثنایی شوند و پیگیری جدی تامین نیروی متخصص تربیت بدنی باید در دستور کار معاونت سازمان قرار گیرد.
وی افزود: ارائه مطلوب درس تربیت بدنی بر اساس برنامه درس ملی در مدارس و پرداختن به ورزش در اوقات فراغت نیز باید با جدیت پیگیری شود.
حسینی خواستار توجه جدی به محتوای تربیت بدنی برای گروه های هفتگانه شد و افزود: آموزش معلمان از طریق برگزاری دوره های ضمن خدمت و کارگاه های آموزشی و تدوین شیوه ارزشیابی درس تربیت بدنی برای گروه های هفت گانه از جمله موارد دیگری است که نیاز به تمرکز دارد.
حسینی فضای آموزشی استاندارد را از نیازهای آموزش و پرورش استثنایی دانست و گفت: ۱۵ استان کشور فاقد سالن ورزشی استاندارد است و امکان ساخت ۳۶۸ سالن ورزشی درون مدرسه ای نیز برای دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد که با مساعدت سازمان نوسازی مدارس و خیرین ساخت این سالن ها به زودی آغاز خواهد شد.
وی افزود:؛تجهیزات مورد نیاز این سالن ها نیز با همت معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت تامین خواهد. شد.
وی تصریح کرد: در قالب نهضت توان افزایی و با مشارکت خیرین و دستگاه های اجرایی نیز میتوان بخشی از تجهیزات ورزشی مورد نیاز را تامین کرد.
حسینی با اشاره به شرایط کرونا و تعطیلی فعالیت های ورزشی مدارس اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد می توان آموزش های لازم برای فعالیت ورزشی را تولید و در اختیار دانش آموزان قرار داد.
معاون وزیر در پایان خواهان جدی گرفتن المپیاد های ورزشی و مسابقات قهرمانی شد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی موجب افزایش انگیزه و تحرک دانش آموزان می شود و باید به صورت جدی دنبال شود