دکتر حسینی تاکید کرد؛
طرح تلفیقی فراگیر گامی در جهت ایجاد مدارس ترکیبی است
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: طرح حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی و در کنار سایر دانش آموزان یا طرح تلفیقی فراگیر گامی در جهت ایجاد مدارس ترکیبی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در نشست شورای پژوهشی پژوهشکده کودکان استثنایی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه در آموزش و پرورش 24 نوع مدرسه داریم که باید از تعداد این مدارس کاسته شود اظهار داشت: حضور دانش آموزان مختلف در کنار یکدیگر و ایجاد مدارس ترکیبی آرمان آموزش و پرورش است و طرح تلفیق فراگیر که چند سالی است در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است گامی در جهت کاهش مدارس و ایجاد مدارس ترکیبی است.
وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی همواره به دنبال ارتقای کیفیت طرح تلفیقی فراگیر است و در همین راستا به زودی سامانه ندای همراه برای تقویت این مدارس آغاز به کار خواهد نمود.
حسینی با اشاره به بسته تحولی مدرسه انطباقی گفت: یک مدرسه الگویی در هر استان از تمام ابعاد فیزیکی تجهیزاتی، محتوایی، معلمان،دانش آموزان عادی و والدین برای حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی خواهد شد تا این مدارس بتوانند الگویی برای دیگر مدارس باشند.
معاون وزیر با اشاره به برنامه ها و طرح های در دست اجرای سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: علاوه بر تدوین سه بسته تحولی به زودی بسته تحولی توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری و بسته تحولی آموزش وپرورش خانواده محور نیز تدوین و اجرایی خواهد شد.
وی افزود: بررسی افزایش گروه ها و طیف های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی و ایجاد کارگروه رصد مطالعات ملی و بین المللی در راستای شناسایی و کاربست مطالعات ملی و بین المللی از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی است