• انتشار: 1399/07/15 - 16:30
  • تعداد بازدید: 1453
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر حسینی تاکید کرد؛

طرح تلفیقی فراگیر گامی در جهت ایجاد مدارس ترکیبی است

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: طرح حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی و در کنار سایر دانش آموزان یا طرح تلفیقی فراگیر گامی در جهت ایجاد مدارس ترکیبی است.

3558.mp3 طرح تلفیقی فراگیر گامی در جهت ایجاد مدارس ترکیبی است


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی   در نشست شورای پژوهشی پژوهشکده کودکان استثنایی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه  در آموزش و پرورش 24 نوع مدرسه داریم که باید از تعداد  این مدارس کاسته شود اظهار داشت: حضور دانش آموزان مختلف  در کنار یکدیگر و ایجاد مدارس ترکیبی آرمان آموزش و پرورش است و طرح تلفیق فراگیر که چند سالی است در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است گامی در جهت کاهش مدارس و  ایجاد مدارس ترکیبی است.


وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی همواره به دنبال ارتقای کیفیت طرح تلفیقی فراگیر است  و در همین راستا به زودی سامانه ندای همراه برای تقویت این مدارس آغاز به کار خواهد نمود.


 حسینی با اشاره به بسته تحولی مدرسه انطباقی گفت: یک مدرسه الگویی در هر استان از تمام ابعاد فیزیکی تجهیزاتی، محتوایی، معلمان،دانش آموزان عادی و والدین برای حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی خواهد شد تا  این مدارس بتوانند الگویی برای دیگر مدارس باشند.


 معاون وزیر با اشاره به برنامه ها و طرح های در دست اجرای سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: علاوه بر تدوین سه بسته تحولی به زودی بسته تحولی توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری و بسته تحولی آموزش وپرورش خانواده محور  نیز تدوین و اجرایی خواهد شد.


 وی افزود: بررسی افزایش گروه ها و طیف های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی و  ایجاد کارگروه رصد مطالعات ملی و بین المللی در راستای  شناسایی و کاربست مطالعات ملی و بین المللی  از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی است


 


  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3558
کلمات کلیدی