• انتشار: 1397/01/27 - 09:11
  • تعداد بازدید: 528
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دكتر قدمي:

نظام آموزشي بايد به سمت تغيير در بدنه خود حركت كند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور معتقد است نظام آموزشي بايد به سمت تغيير در بدنه خود حركت كند نه اينكه مدرسه را جدا كند.

867.mp3 نظام آموزشي بايد به سمت تغيير در بدنه خود حركت كند

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، دكتر مجيد قدمي با بیان اینکه نظام آموزشی باید به سمت تغییر در بدنه خود حرکت کند نه اینکه مدرسه را جدا کند، گفت: هر نوع آموزش برای کودکان باید در بستر آموزش و پرورش رسمی صورت بگیرد و خط قرمز آنجایی است که کودک نتواند در مدارس عادی از خدمات آموزشی استفاده کند و نظام نیز نتواند محتوا را برای او فراهم کند.

وی ادامه داد: تجربه در سایر کشورها این است که کودک استثنایی را در کنار یادگیر و یا دستیار معلم قرار می‌دهند و این موضوع باعث بالارفتن عزت نفس کودکان شود و می‌تواند به عنوان کمک معلم به افرادی که از درس جا ماندند کمک کند و حتی این امر برای خود او نیز مفید است.

دكتر قدمی تأکید کرد: ما باید نگاه جدا سازی را کنار بزنیم و این مشکلی است که در اصل مشکل مسئولین و جامعه است و مشکل فرد محسوب نمی‌‌شود و باید به سمت انعطاف در محتوا، آموزش معلم، مناسب سازی، جهت گیری‌ها و ... برویم و از آن طرف نیز تأمین منابع، برگزاری المپیادها، طرح شهاب و پژوهش‌سراها و چند خط را پیش بگیریم؛ طرح تلفیق موفق بوده است و خوب است در حوزه تیزهوشان نیز از این تجارب استفاده شود.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 867
کلمات کلیدی