دكتر قدمي:
نظام آموزشي بايد به سمت تغيير در بدنه خود حركت كند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور معتقد است نظام آموزشي بايد به سمت تغيير در بدنه خود حركت كند نه اينكه مدرسه را جدا كند.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، دكتر مجيد قدمي با بیان اینکه نظام آموزشی باید به سمت تغییر در بدنه خود حرکت کند نه اینکه مدرسه را جدا کند، گفت: هر نوع آموزش برای کودکان باید در بستر آموزش و پرورش رسمی صورت بگیرد و خط قرمز آنجایی است که کودک نتواند در مدارس عادی از خدمات آموزشی استفاده کند و نظام نیز نتواند محتوا را برای او فراهم کند.
وی ادامه داد: تجربه در سایر کشورها این است که کودک استثنایی را در کنار یادگیر و یا دستیار معلم قرار میدهند و این موضوع باعث بالارفتن عزت نفس کودکان شود و میتواند به عنوان کمک معلم به افرادی که از درس جا ماندند کمک کند و حتی این امر برای خود او نیز مفید است.
دكتر قدمی تأکید کرد: ما باید نگاه جدا سازی را کنار بزنیم و این مشکلی است که در اصل مشکل مسئولین و جامعه است و مشکل فرد محسوب نمیشود و باید به سمت انعطاف در محتوا، آموزش معلم، مناسب سازی، جهت گیریها و ... برویم و از آن طرف نیز تأمین منابع، برگزاری المپیادها، طرح شهاب و پژوهشسراها و چند خط را پیش بگیریم؛ طرح تلفیق موفق بوده است و خوب است در حوزه تیزهوشان نیز از این تجارب استفاده شود.