• انتشار: 1402/05/22 - 11:52
  • تعداد بازدید: 294
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران:

برنامه ملی توانمندسازی معلمان ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان در راستای کیفیت بخشی فرایند های یاددهی و یادگیری است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در افتتاحیه برنامه ملی توانمندسازی معلمان ابتدایی و کیفیت بخشی آموزشی با تاکید بر دانش آموزان با نیازهای ویژه که در راستای طرح شهید همت و با حضور عکافی مدیر سنجش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ساری برگزار شد؛ گفت: همه متولیان آموزش اذعان دارند که کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و تربیتی، اصلاح نظام حکمرانی و عدالت تربیتی سه حوزه مهم در آموزش و پرورش هستند که یکی از مهم ترین مولفه های این حوزه ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان در راستای کیفیت بخشی فرایند های یاددهی و یادگیری است.

7562.mp3 برنامه ملی توانمندسازی معلمان ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان در راستای کیفیت بخشی فرایند های یاددهی و یادگیری است

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، « سید سروش ساداتی جمالی » رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران با اشاره به کیفیت بخشی گفت: تمرکز و ظرفیت نیروی انسانی در نظام مقدس آموزش و پرورش معلمان است.

وی افزود: ما می‌ دانیم که صرف تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان کفایت نمی‌ کند. باید یک جریان پویا و فعال در امر یادگیری در بهسازی نیروی انسانی در فرایند یاددهی و یادگیری فعالیت کند.

ساداتی با اشاره به سخنان طریفی معاون وزیر و رئیس سازمان بیان داشت: انجام کارهای مشارکتی و انسجام درونی یکی از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت انقلابی است و راز قوی شدن در آموزش و پرورش انسجام در ارکان مختلف آموزش و پرورش است.

جمالی اظهار داشت: تحول بنیادی مدنظر سند تحول باید در کف مدرسه اتفاق بیفتد و رکن اساسی مدارس معلم و مدیران هستند که در تیر رأس تحولات قرار دارند.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استثنایی مازندران گفت: معلم اساسی ترین و تاثیرگزارترین عنصر در کیفیت بخشی به آموزش و تعلیم و تربیت است و باید در راستای ارتقای صلاحیت های حرفه ای و شایستگی معلمان اقدام کنیم.

وی در ادامه گفت: یکی از هدف گزاری های این دوره اینست که با افزایش دانش، صلاحیت حرفه ای همکاران و معلمان در کلاس درس اولین مداخله را خودشان داشته باشند با دانش و آگاهی که در این دوره ها بدست می آورند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در پایان اظهار داشت: معلمان ما باید با دانش آموزان دارای اختلال آشنا شوند. نباید به همین کلاس ها اکتفا کنید. در ضمن یادآور شد پژوهش گری مقدمه معلمی است. معلم اگر پژوهشگر نباشد اصلا نمی تواند معلم باشد و این نکته حلقه مفقوده نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش در سال های اخیر در کشور ایران است. در ضمن اظهار امیدواری کرد با برنامه های هدفمندی چون برنامه ملی توانمندی سازی معلمان دوره ابتدایی با تاکید بر دانش آموزان با نیازهای ویژه راه برای توسعه نگاه پژوهش محوری و خودارتقایی معلمان عزیز ما هموار شود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران، « سید سروش ساداتی جمالی » رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران با اشاره به کیفیت بخشی گفت: تمرکز و ظرفیت نیروی انسانی در نظام مقدس آموزش و پرورش معلمان است.  
 
���� وی افزود: ما می‌ دانیم که صرف تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان کفایت نمی‌ کند. باید یک جریان پویا و فعال در امر یادگیری در بهسازی نیروی انسانی در فرایند یاددهی و یادگیری فعالیت کند.
 
���� ساداتی با اشاره به سخنان طریفی معاون وزیر و رئیس سازمان بیان داشت: انجام کارهای مشارکتی و انسجام درونی یکی از سیاست‌ های اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت انقلابی است و راز قوی شدن در آموزش و پرورش انسجام در ارکان مختلف آموزش و پرورش است.
 
���� جمالی اظهار داشت: تحول بنیادی مدنظر سند تحول باید در کف مدرسه اتفاق بیفتد و رکن اساسی مدارس معلم و مدیران هستند که در تیر رأس تحولات قرار دارند.
 
���� رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استثنایی مازندران گفت: معلم اساسی‌ ترین و تاثیرگزارترین عنصر در کیفیت بخشی به آموزش و تعلیم و تربیت است و باید در راستای ارتقای صلاحیت‌ های حرفه‌ ایو شایستگی معلمان اقدام کنیم.
 
���� وی در ادامه گفت: یکی از هدف گزاری‌ های این دوره اینست که با افزایش دانش، صلاحیت حرفه‌ ایهمکاران و معلمان در کلاس درس اولین مداخله را خودشان داشته باشند با دانش و آگاهی که در این دوره‌ ها بدست می‌ آورند.
 
���� رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در پایان اظهار داشت: معلمان ما باید با دانش آموزان دارای اختلال آشنا شوند. نباید به همین کلاس‌ ها اکتفا کنید. در ضمن یادآور شد پژوهش گری مقدمه معلمی است. معلم اگر پژوهشگر نباشد اصلا نمی‌ تواند معلم باشد و این نکته حلقه مفقوده نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش در سال‌ های اخیر در کشور ایران است. در ضمن اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ های هدفمندی چون برنامه ملی توانمندی سازی معلمان دوره ابتدایی با تاکید بر دانش آموزان با نیازهای ویژه راه برای توسعه نگاه پژوهش محوری و خودارتقایی معلمان عزیز ما هموار شود.

 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,مازندران
  • کد خبر : 7562
کلمات کلیدی
روابط عمومی مازندران

روابط عمومی مازندران

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید