رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران:
برنامه ملی توانمندسازی معلمان ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان در راستای کیفیت بخشی فرایند های یاددهی و یادگیری است
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در افتتاحیه برنامه ملی توانمندسازی معلمان ابتدایی و کیفیت بخشی آموزشی با تاکید بر دانش آموزان با نیازهای ویژه که در راستای طرح شهید همت و با حضور عکافی مدیر سنجش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ساری برگزار شد؛ گفت: همه متولیان آموزش اذعان دارند که کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و تربیتی، اصلاح نظام حکمرانی و عدالت تربیتی سه حوزه مهم در آموزش و پرورش هستند که یکی از مهم ترین مولفه های این حوزه ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان در راستای کیفیت بخشی فرایند های یاددهی و یادگیری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، « سید سروش ساداتی جمالی » رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران با اشاره به کیفیت بخشی گفت: تمرکز و ظرفیت نیروی انسانی در نظام مقدس آموزش و پرورش معلمان است.
ساداتی با اشاره به سخنان طریفی معاون وزیر و رئیس سازمان بیان داشت: انجام کارهای مشارکتی و انسجام درونی یکی از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت انقلابی است و راز قوی شدن در آموزش و پرورش انسجام در ارکان مختلف آموزش و پرورش است.
جمالی اظهار داشت: تحول بنیادی مدنظر سند تحول باید در کف مدرسه اتفاق بیفتد و رکن اساسی مدارس معلم و مدیران هستند که در تیر رأس تحولات قرار دارند.
رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استثنایی مازندران گفت: معلم اساسی ترین و تاثیرگزارترین عنصر در کیفیت بخشی به آموزش و تعلیم و تربیت است و باید در راستای ارتقای صلاحیت های حرفه ای و شایستگی معلمان اقدام کنیم.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در پایان اظهار داشت: معلمان ما باید با دانش آموزان دارای اختلال آشنا شوند. نباید به همین کلاس ها اکتفا کنید. در ضمن یادآور شد پژوهش گری مقدمه معلمی است. معلم اگر پژوهشگر نباشد اصلا نمی تواند معلم باشد و این نکته حلقه مفقوده نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش در سال های اخیر در کشور ایران است. در ضمن اظهار امیدواری کرد با برنامه های هدفمندی چون برنامه ملی توانمندی سازی معلمان دوره ابتدایی با تاکید بر دانش آموزان با نیازهای ویژه راه برای توسعه نگاه پژوهش محوری و خودارتقایی معلمان عزیز ما هموار شود.
نظر دهید